Nozy: laatste entertainment nieuws via mobiel

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000
Libertel

Laatste entertainment nieuws via mobiel

Unilever pan-Europese klant voor Libertel

6/15/00Laatste entertainment nieuws via mobiel Maastricht/Capelle aan den IJssel, 15 juni 2000 - Free Record Shop en Libertel introduceren eind juni een geheel nieuwe interactieve dienst met de naam: Nozy. Met deze interactieve dienst hebben klanten direct toegang tot het laatste nieuws op het gebied van entertainment. Zij ontvangen deze informatie in de vorm van een SMS-bericht en kunnen daar direct op reageren. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk mee te doen aan prijsvragen.

Klanten met een Libertel abonnement of iZi-aansluiting kunnen zich kosteloos bij Free Record Shop voor Nozy aanmelden. Vanaf dat moment zijn zij in staat op hun mobiele telefoon het laatste nieuws over muziek, video, trends en games te ontvangen. Tevens worden zij op de hoogte gehouden van producten met speciale kortingen, die op vertoon van het bericht bij Free Record Shop verkrijgbaar zijn. Ook kunnen zij direct meedoen aan prijsvragen of bijvoorbeeld de top 3 van de hitparade opvragen.

Om ervoor te zorgen dat klanten alleen berichten ontvangen die zij willen ontvangen, kunnen zij via internet hun profiel opgeven. De berichten worden hierdoor afgestemd op de voorkeuren van de ontvanger.

De dienst die Libertel en Free Record Shop hebben ontwikkeld, maakt gebruik van SMS(Short Message Service). Daarbij wordt gebruik gemaakt van het door Lotus ontwikkelde software-platform Lotus Domino. SMS is een met name onder jongeren erg populaire manier om per mobiele telefoon informatie uit te wisselen

Free Record Shop en Libertel verwachten in de toekomst ook de mogelijkheid te kunnen bieden om muziek en beeld te ontvangen per mobiele telefoon. Klanten kunnen dan via hun mobiele telefoon Cds beluisteren, kopen en downloaden

Voor Nozy hebben Free Record Shop en Libertel een nieuwsredactie geformeerd. Deze zorgt ervoor dat de klant het laatste entertainmentnieuws ontvangt. Daarnaast zal deze redactie wekelijks voor speciale aanbiedingen zorgen.

Libertel N.V.
Libertel N.V. is een van de grootste mobiele telecomaanbieder in Nederland en voor 70% eigendom van de wereldwijd opererende Vodafone/Air Touch Group. Libertel is sinds 15 juni 1999 genoteerd aan de Officiële Markt van de AEX-Effectenbeurs. Op 31 maart jl. had Libertel 2,5 miljoen aansluitingen. Libertel klanten kunnen in 98 landen bellen en gebeld worden.

Free Record Shop
Free Record Shop streeft naar een positie als toonaangevende leverancier van producten en diensten op het gebied van entertainment en communicatie. Binnen de gekozen missie staat naast het, op alle mogelijke manieren, distribueren van entertainmentproducten ook het distribueren van informatie over entertainment. Naast de internetsite biedt Nozy Free Record Shop uitgelezen mogelijkheden om bovengenoemde doelstellingen te verwezenlijken.

Lotus
Lotus Development Corporation is wereldwijd marktleider in softwareoplossingen voor messaging, collaboration en knowledge management Lotus is opgericht in 1982 en is sinds 1995 onderdeel van IBM. Het bedrijf heeft circa 8.500 medewerkers en brengt haar producten in meer dan 80 landen op de markt.