Alcatel neemt 3e plaats Europese markt mobiele terminals in

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000

----- Original Message -----
Sent: Thursday, June 15, 2000 3:19 PM

Alcatel neemt derde plaats op Europese markt voor mobiele terminals in

Rijswijk, 15 juni 2000 - Volgens recente gegevens van het internationale onderzoekbureau Dataquest, neemt Alcatel met een marktaandeel van 13,4 % nu de derde plaats in op de ranglijst van West-Europese landen met mobiele terminals. In aantallen komt dat neer op ruim 4 miljoen terminals. In Nederland heeft Alcatel eveneens een belangrijke positie. De GSM-toestellen van Alcatel worden in Nederland via KPN Telecom aangeboden, zoals bijvoorbeeld de Swing 200.
"Dit is een duidelijke bevestiging van onze sterke concurrentiepositie", zegt Jacques Combet, President van Alcatel's mobiele terminal activiteiten. "Operators, retailers en de consument vinden dat in de uitstekende kwaliteit van One Touch Range GSM-telefoons terug. Binnen een paar weken zullen consumenten in alle productsegmenten onze nieuwe GSM-terminals met WAP aantreffen. We zijn vol vertrouwen dat die nieuwe modellen het ons mogelijk maken onze doelstelling voor 2000 tot boven de 20 miljoen bij te stellen". Gartner Group's laatste Dataquest Alert van mei jl., plaatst Alcatel tevens op de vijfde plaats in de wereldwijde markt van mobiele terminals met bijna
5 miljoen stuks. Uitsluitend gericht op terminals voor de GSM standaard behaalde Alcatel een aandeel in de wereldwijde markt van 5,5% in het eerste kwartaal van 2000.
Dataquest schat de totale markt van mobiele terminals in op 90 miljoen stuks in het eerste kwartaal.

Over Alcatel
Alcatel bouwt de nieuwe generatie netwerken en biedt daarmee geïntegreerde 'end-to-end' voice- en data- oplossingen aan bestaande en nieuwe operators en aan bedrijven en consumenten. Met een omzet van Euro 23 miljard (50 miljard gulden) in 1999 en 118.000 werknemers is Alcatel actief in meer dan
130 landen. De Nederlandse vestiging in Rijswijk biedt werk aan ongeveer 950 mensen. Voor meer informatie, bezoek Alcatel op het Internet: www.alcatel.com

Alcatel Nederland