Workshop e-business voor de netwerkende ondernemer

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000
Vereniging FME-CWM

Zoetermeer, 11 mei 2000
WORKSHOP E-BUSINESS VOOR DE NETWERKENDE ONDERNEMER

Producten, productieprocessen en informatiestromen worden met name in de industriële omgeving steeds complexer. Dit brengt industriële ondernemingen tot verdergaande vormen van samenwerking in netwerkverbanden. Het optimaal communiceren, het overdragen en beschikken over eenduidige productiegegevens, is cruciaal voor het welslagen van dergelijke samenwerkingsverbanden. Daarom organiseert de Vereniging FME-CWM op donderdagmiddag 15 juni 2000 in Zoetermeer de workshop E-Business voor de netwerkende ondernemer.

Doel van de workshop is om ondernemers in de metaal- en elektrotechnische industrie inzicht te geven in de nieuwe mogelijkheden die het digitale tijdperk biedt. De bijeenkomst is vooral interessant voor bedrijven die zich als uitbesteders en/of toeleverancier beraden op het aangaan van samenwerkingsvormen met als doel om te komen tot een betere, snellere en goedkopere ontwikkeling en realisatie van (nieuwe) producten. Uit de praktijk blijkt dat vooral het innovatieve vermogen van het gecombineerde netwerk het succes bepaalt. Bij deze overgang naar co-making, co-engineering en co-developing veranderen functies als engineering en inkoop. Ook de uitwisseling tussen bedrijven verandert hierbij van een goederenstroom naar een digitale informatiestroom. Afstemming en organisatie zijn cruciaal voor het succes van het samenwerkingsverband.
Deze stelling zal aan de hand van diverse aansprekende praktijkvoorbeelden door ondernemers uit de bedrijfstak worden verduidelijkt.
Voor nadere informatie en opgave kunt u terecht bij FME-CWM, Marion van der Maazen,
(079 - 353 13 67, e-mail: (mma@fme.nl)). Geïnteresseerden kunnen zich tevens aanmelden via de website van FME-CWM, button Activiteiten (www.fme.nl). De kosten voor deelname bedragen
275,- voor leden en 450,- voor niet-leden. Noot voor de redactie (

Noot voor redacties