Psion lanceert de LANGlobal Ethernet Series range

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000

Psion lanceert de LANGlobal Ethernet Series range

Hoofddorp, 15 juni 2000 - Psion, marktleider op het gebied van handheld computers en PC Cards, kondigt de lancering aan van een nieuwe PC Card range, Gold Card LANGlobal.

De range bestaat uit zes producten, standaard uitgerust met 10/100 MB Fast Ethernet functionaliteit, die het ideale platform bieden voor bedrijven die een keuze willen hebben in 16- of 32 bits LAN en WAN connectiviteit. Bovendien zijn LAN Global kaarten die uitgerust zijn met Combine iT geschikt om extra functionaliteit zoals GSM, ISDN en ChargeLink te gebruiken.

De nieuwe LAN Global range is als volgt opgebouwd:

* De Ethernet+Modem kaarten met Combine iT voor notebooks zonder ingebouwde communicatie-oplossingen.
* De Ethernet kaarten met Combine iT voor notebooks speciaal met ingebouwd modem.
* De Ethernet-only kaarten voor de reeds bestaande Psion modemgebruikers en tevens klanten die een betrouwbare LAN oplossing willen.
De drie PC Card categorieën zijn er in twee uitvoeringen: 32 bits Cardbus en 16 bit PCMCIA. Hoewel Cardbus geschikt is voor platforms met de hoogste prestaties, is PCMCIA is nog steeds de meest gebruikte standaard en omvat het grootste deel van de markt.

De Gold Card LAN Global zorgt voor een snelle, betrouwbare LAN connectiviteit gecombineerd met een uitstekend mobiel WAN platform. Met maar één slot kan de LAN Global Ethernet kaart zijn functionaliteit beter uitbreiden dan elke andere PC Card, met behulp van Combine iT(tm) Options - GSM, ISDN en ChargeLink. Voor netwerkbeheerders bespaart het kostbare tijd, geld en moeite, doordat alle mogelijkheden, met één softwarebron, worden aangeboden op één betrouwbaar PC Card platform.

Prijzen:
Gold Card LanGlobal 10/100 PCMCIA fl. 329,-
Gold Card LanGlobal 10/100 Cardbus fl. 329,-
Gold Card LanGlobal 10/100 PCMCIA Combine iT fl. 429,- Gold Card LanGlobal 10/100 Cardbus Combine iT fl. 429,- Gold Card LanGlobal V90 + Ethernet PCMCIA Combine iT fl. 649,- Gold Card LanGlobal V90 + Ethernet Cardbus Combine iT fl. 649,-

* Bovenstaande prijzen zijn exclusief btw

Opladen via de PC Card: de LAN Global kaarten zijn de enige kaarten op de markt die palmtop computers en mobiele telefoons kunnen opladen met de ChargeLink oplossing van Psion. Hierdoor hoeft men minder adapters mee te nemen onderweg. Deze oplossing biedt ondersteuning voor de belangrijkste GSM telefoons van Nokia, Ericsson en binnenkort ook voor Motorola.

Geen Mixen en Matchen meer: vier LAN Global kaarten hebben de mogelijkheid om de functionaliteit uit te breiden met maximaal drie Combine iT opties op dezelfde kaart. Dit is inclusief GSM, ISDN en ChargeLink voor palmtop computers en mobiele telefoons. De voordelen van deze uitbreidbare functie zijn interessant voor netwerkbeheerders met het oog op standaardisatie. Eén kaart met aanvullende mogelijkheden betekent dat men nieuwe functies op de huidige platformen kan toevoegen met gebruik van dezelfde driver en installatie. Gebruikers betalen voor wat ze nodig hebben, op het moment dat ze het nodig hebben: Combine iT software maakt dit mogelijk. Tevens vermindert dit problemen, die sneller voorkomen wanneer gebruikers verschillende merken PC Cards parallel gebruiken voor het behalen van dezelfde functionaliteit.

Mobiele markt: Psion richt zich op het leveren van Wide Area Network (WAN) oplossingen. In Europa, waar de vraag naar mobiele datacommunicatie de grootste ter wereld is, heeft het bedrijf 30% van de PC Card modem markt en 60% van de GSM data markt in handen. Door de groei van het mobiele werken, wordt de komende vijf jaar een explosieve groei van de markt verwacht. LAN Global draait om het overbrengen van de Psion WAN expertise naar een specifieke mobiele werker, die verbonden is via LAN - iemand die verschillende mobiele connectiviteitsopties nodig heeft. "LAN Global draait om het eenvoudiger maken van mobiel IT management", vertelt Rob Price, Product Marketing Manager van Psion. "Met Combine iT is LanGlobal de eerste complete oplossing die een snelle, betrouwbare WAN connectiviteitsoplossing biedt op een enkele LAN PC Card."

Betrouwbaar LAN platform: IT managers vragen betrouwbare oplossingen als standaard. De LAN Global Ethernet Series is een nieuwe generatie van high performance Ethernet PC Cards van Psion. Ze maken gebruik van de laatste chipset technologie samen met interactieve installatie en connectiviteit, voor zowel LAN als WAN functionaliteit. Psion heeft een uitgebreid testprogramma om de compatibiliteit tussen hardware en software platforms te garanderen.

Volledige support: Psion biedt gratis levenslange technische support aan, met verkoop- en distributiepunten wereldwijd in 30 landen.

Psion Connect
Psion Connect Ltd is de mobiele datacommunicatie afdeling van Psion PLC; een organisatie die zich richt op het leveren van mobiele internetoplossingen. Het bedrijf heeft 300 mensen in dienst en is gevestigd in Milton Keynes, Engeland, waar het mobiele communicatie en connectiviteitsproducten ontwerpt, fabriceert en op de markt zet. De Psion Connect producten zijn van de hoogste kwaliteit en zijn ISO 9002 gecertificeerd. Tevens staan de producten wereldwijd bekend als betrouwbaar. Het bedrijf heeft onlangs de 'Queens Award for Enterprise 2000' in ontvangst genomen.
Psion Nederland BV, gevestigd te Hoofddorp, distribueert handheld- en palmtop computers, programmatuur en datacommunicatieproducten. Het assortiment van Psion producten omvat een grote verscheidenheid aan modellen, software en randappparatuur. De Psion producten worden verkocht via een uitgebreid netwerk van dealers en distributeurs.

Een afbeelding van de Gold Card LANGlobal kunt u downloaden van: www.psion.nl/dacom/assets/images/cardbus56k.jpg

Noot voor redacties