Kingston implementeert nieuw Supply Chain Management model

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000

Kingston implementeert nieuw Supply Chain Management model

Nieuwe vestiging controleert productie van ‘wafer' tot en met DRAM-geheugenmodule; productiecyclus loopt terug met zes tot acht weken

Amsterdam, 15 juni 2000 - Kingston Technology voegt een aantal essentiële faciliteiten toe aan zijn bestaande Supply Chain Management (SCM) model. Het nieuwe ‘Payton' SCM model heeft voordelen voor zowel de fabrikanten van DRAM-‘wafers' als voor de afnemers van geheugen IC's en geheugenmodules. Belangrijkste kenmerken zijn dat de productietijd van op klantspecificatie ontwikkelde geheugenmodules met zes tot acht weken afneemt, terwijl het ‘zware' kwaliteitscontrolesysteem van Kingston zich nu ook uitstrekt over de wafers van de toeleveranciers.

Het Payton SCM model is operationeel in een nieuwe productievestiging van Kingston in Fountain Valley (Californië, VS). Deze vestiging biedt DRAM-fabrikanten een compleet geoutilleerde productiefaciliteit waar hun wafers worden omgezet in gebruiksklare IC's in een behuizing met het logo en de type-aanduiding van de DRAM-producent. PC-fabrikanten en OEM's kunnen bovendien hun specificaties opgeven voor geheugenchips en
-modules, waarna Kingston die volledig automatisch assembleert met door DRAM-fabrikanten geleverde wafers.

De nieuwe faciliteiten bieden een groot aantal voordelen. Zo kunnen DRAM-fabrikanten zich volledig richten op hun ‘core business': het ontwikkelen van geheugentechnologie en die overbrengen op wafers. Door het testen van de wafers en het onderbrengen van de afzonderlijke ‘chips' in plastic behuizingen te verplaatsen naar Kingston, wordt bovendien bespaard op onnodige assemblage- en transportkosten. Want een wafer bevat een groot aantal chips; door die al vóór de wafer te snijden aan de strenge testmethodes van Kingston te onderwerpen, worden alleen die chips geassembleerd die aan alle eisen voldoen. De DRAM-fabrikant krijgt dus alleen hoogwaardig - geassembleerd - materiaal teruggeleverd.

De eigen specificaties van OEM's en PC-fabrikanten worden door Kingston vertaald naar een compleet eindproduct, hetzij in de vorm van ‘losse' IC's danwel als complete - perfect in het product van de opdrachtgever passende - geheugenmodules. Ook hier zijn de testmethodes en kwaliteitscontroles van Kingston voor afnemers van belang. Van de geteste IC's en geheugenmodules zijn de kwaliteit, (thermische) eigenschappen en maatvoering daardoor immers absoluut gewaarborgd.

Het Payton SCM-model voorziet in vèrgaande faciliteiten voor Just In Time leveranties. Kingston stemt daarmee de uitlevering van eindproducten over de gehele wereld exact af op de behoefte van de afnemer op dat moment. Samen met de aanzienlijk verkorte ontwikkel- en productietijden hebben DRAM-fabrikanten, OEM's en PC-producenten met Payton de beschikking over een strategisch instrument waarmee een aanzienlijk concurrentievoordeel kan worden behaald.

Kingston Technology
Kingston Technology Corporation is internationaal marktleider op het gebied van geheugen-modules en andere uitbreidingscomponenten voor servers, werkstations, PC's, notebooks en printers. Met productievestigingen in de Verenigde Staten, Ierland, Maleisië en Taiwan realiseerde het bedrijf in 1999 een omzet van 1,5 miljard dollar. De productie geschiedt
volgens strikt gespecificeerde ISO-normen, zodat over de gehele wereld een uniforme kwaliteit is gewaarborgd. De producten van Kingston komen via een internationaal netwerk van distributeurs, resellers en dealers op de markt.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Kingston Technology, telefoon voor Nederland: 0800 02 248 49, voor België 0800 727 63

Distributeurs van Kingston Technology in Nederland zijn: GE Access (020-3479200), Ingram Micro (030-2464001), PST (020-6474766) enStebis (0344-640400)

Distributeurs van Kingston Technology in België zijn: Computer 2000 (02 583 8311), ICP Belgium (03 360 8700) en Ingram Micro (02 254 9211)

Noot voor redacties