Eerste e-PC van HP zorgt voor revolutie in desktop computing

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000

e-Vectra nu ook in Nederland verkrijgbaar

Eerste e-PC van HP zorgt voor revolutie in desktop computing

Amstelveen, 15 juni 2000 - De e-Vectra PC van Hewlett-Packard is vanaf medio juli ook in Nederland verkrijgbaar. De HP e-Vectra is de eerste van een reeks 'e-PC's'. Deze e-PC's zorgen voor een revolutie in de commerciële computingomgeving. De innovatieve architectuur van de e-Vectra maximaliseert de uptime en organisaties hoeven niet meer te investeren in hardwareonderhoud.

De e-Vectra heeft het formaat van een woordenboek, weegt slechts 3,8 kilo en kan aan de muur of onder de tafel worden bevestigd. Het apparaat combineert PC-functionaliteit met mogelijkheden voor e-services. Een interactieve 3-D-demonstratie van de e-Vectra is beschikbaar op www.hp.com/go/epc .

De HP e-Vectra biedt (middel)grote organisaties de volgende voordelen:
* Optioneel levenslange garantie. De e-Vectra heeft geen diskdrive, PCI- en ISA-uitbreidingspoorten. Hierdoor is het apparaat eenvoudig te onderhouden en is de downtime bijzonder laag. De e-Vectra biedt daarnaast ondersteuning van en aan-vulling op de betrouwbaarheid van Microsoft Windows 2000.
* Met het HP poortcontrolesysteem kunnen IT-medewerkers specifieke desktopconfiguraties selecteren en toepassen met vooraf bepaalde periferie-koppelingen. Het poortcontrolesysteem vergrendelt USB-, seriële en parallelle poorten. De afwezigheid van interne poorten zorgt ervoor dat slechts een gelimiteerd aantal niet-ondersteunde randapparatuur kan worden toegevoegd. Alle onderdelen zijn afgesloten met een HP-loper. Zo hebben IT-beheerders met één sleutel toegang tot alle e-Vectra's.
* De e-Vectra bevat slechts drie componenten, namelijk een stroomvoorziening, harde schijf en systeemchassis. Hierdoor kunnen hardwareproblemen direct worden geïdentificeerd en snel worden opgelost. Vaak kan hierbij het systeem-image van de gebruiker in stand worden gehouden. Als IT-afdelingen een voorraad componenten aanleggen, is het repareren van e-PC's even eenvoudig en snel als het verwisselen van een inktpatroon bij een printer.

HP e-DiagTools scant op de achtergrond de e-Vectra op problemen. Wordt een onregelmatigheid gevonden, dan isoleert de tool het probleem en stuurt deze een
e-mailbericht naar HP of naar de support provider met een beschrijving van het probleem en het verzoek het getroffen onderdeel te vervangen. Deze nieuwe manier van gebruikersondersteuning maakt van de HP e-Vectra een geïntegreerd onderdeel van de service leveringsketen.
Met HP TopTools kunnen IT-beheerders vanaf elke locatie in het netwerk systemen volgen en beheren. Daarnaast hoeven software-images van gebruikers bijna nooit te worden veranderd.

De HP e-Vectra heeft een verkoopadviesprijs excl. B.T.W. van 599 euro en is uitgerust met:

* Intel Pentium III of Celeron processors;

* Windows 2000, Windows 98 of Windows NT 4.0;

* Maximaal 256 SDRAM;

* Quantum 8,4 GB Ultra ATA/66 harde schijf;

* 3Com Fast Etherlink 10/100BASE-TX geïntegreerde LAN-oplossing;
* parallelle en seriële poorten;

* twee PS/2- en twee USB-poorten;

* on-board audio;

* optioneel 24X Max-speed slim CD-ROM drive.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa
42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden

Noot voor redacties