Telfort introduceert nieuwe service voor Pre-Paid-bellers

- PERSBERICHT -

Telfort introduceert nieuwe service voor Pre-Paid-bellers

PRE-PAID BELLEN EN SMS'EN NU OOK VANUIT BUITENLAND MOGELIJK

Amsterdam, 15 juni 2000. Voortaan is de Telfort Pre-Paid-beller ook in het buitenland gemakkelijk bereikbaar. Aan de vooravond van het naderende vakantieseizoen biedt Telfort deze groep bellers de mogelijkheid voortaan in meer dan zestig landen mobiel te bellen en gebeld te worden. Bovendien maakt Telfort het zenden en ontvangen van SMS-berichten over de grenzen mogelijk. De vakantieganger kan zo op eenvoudige wijze vanuit zijn vakantieadres met het thuisfront bellen en SMS'en zonder allerlei extra handelingen te verrichten.

Voor de Telfort-abonnees was mobiel bellen vanuit het buitenland al mogelijk. De naderende zomervakantie is voor Telfort het startsein om ook de Pre-Paid-gebruiker de mogelijkheid te geven vanuit het buitenland te bellen en te SMS'en, bijvoorbeeld om achterblijvers te laten weten dat ze goed zijn aangekomen. Niet alleen mobiel bellen neemt toe, ook het versturen van SMS-berichten heeft inmiddels een grote vlucht genomen, met name onder jongeren. Vandaar dat Telfort de Pre-Paid-beller ook in staat wil stellen vanuit het buitenland SMS-berichten te versturen.

Transparant en overzichtelijk
Een overzichtelijke tariefstructuur staat bij Telfort Pak&Bel Pre-Paid centraal. Telfort berekent de gesprekken achteraf, omdat de kosten per land verschillen. Dus verloopt bellen vanuit het buitenland gescheiden van telefoneren in Nederland, zodat het beltegoed voor gesprekken in Nederland intact blijft. Nadat de Pre-Paid-gebruiker een machtigingsformulier heeft ondertekend, schrijft Telfort de telefoonkosten elke maand automatisch af van de bank- of girorekening. Wanneer de rekening hoger is dan tien gulden, ontvangt de Pre-Paid-beller een overzicht van de gemaakte kosten. Bij de inschrijving betaalt de consument een eenmalig bedrag van * 49,50. Binnen tien werkdagen kan de Pre-Paid-beller al vanuit het buitenland bellen en gebeld worden en SMS-berichten versturen en ontvangen. Telfort zal binnenkort via de media meer informatie verstrekken over de nieuwe service. Bovendien kunnen gebruikers nu al een inschrijfformulier aanvragen door te bellen naar Telfort Klantenservice: (0800) 1771. Zij kunnen via deze telefoonnummers ook informatie krijgen over de verschillende buitenlandse tarieven. Meer informatie over Telfort Pak&Bel Pre-Paid is te vinden op de website van Telfort: www.telfort.nl
Telfort is honderd procent eigendom van British Telecom. Het bedrijf is in Nederland aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten aan de zakelijke en consumentenmarkt. De 1700 Telfort-medewerkers stellen de klant in staat op vrijwel onbegrensde wijze en op uiteenlopende manieren spraak en data uit te wisselen. Deze uitwisseling maakt nieuwe transactievormen mogelijk en resulteert in een nieuwe 'e'-economie, waarin Telfort een prominente rol vertegenwoordigt. Onder haar klanten bevinden zich multinationals als de NS, ABN-AMRO, Unilever, Akzo Nobel, KPMG en BP.

- EINDE PERSBERICHT -

NOOT VOOR DE REDACTIE (