Resultaten Progress Software tweede kwartaal

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000
Progress Software maakt resultaten tweede kwartaal bekend

Winst per aandeel 20% hoger

Capelle aan den IJssel, 15 juni 2000 ? Progress Software maakt de resultaten bekend van het tweede kwartaal, dat op 31 mei 2000 is afgesloten. De bedrijfsinkomsten bedroegen $ 11,1 miljoen, een toename van 6% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De netto-inkomsten stegen met 22% tot $ 9,6 miljoen, tegenover $ 7,8 miljoen in het tweede kwartaal vorig jaar. De winst per aandeel kwam uit op $ 0,24, oftewel 20% boven de $ 0,20 van het tweede kwartaal in 1999.
De omzet nam dit kwartaal met 5% af tot $ 67,4 miljoen (zelfde kwartaal vorig jaar: $ 70,8 miljoen).

?Onze omzet heeft te lijden gehad van de stijgende dollarkoers. Gecorrigeerd voor wisselkoerswijzigingen was de omzet in het tweede kwartaal van 2000 gelijk aan die van een jaar daarvoor?, aldus topman Joseph Alsop van Progress Software. ?De omzetcijfers zijn beïnvloed door lagere verkopen bij Independent Software Vendors (ISV's) die applicaties leveren op basis van technologie van Progress Software. We verwachten dat deze negatieve tendens in de loop van dit en volgend jaar zal afnemen, omdat steeds meer ISV's hun applicaties geschikt maken voor het Internet en ter beschikking stellen aan grote en kleine bedrijven via verhuur of abonnementen.?

Belangrijkste ontwikkelingen in tweede kwartaal

Progress 9.1
Progress Software introduceerde Progress 9.1, de nieuwe versie van de suite met geïntegreerde ontwikkeltools, applicatieservers en relationele-databasesoftware. Progress 9.1 biedt technologie die aansluit op de specifieke wensen van Application Service Providers (ASP's). Zij kunnen daardoor applicaties op de markt brengen die op abonnementsbasis toegankelijk zijn via het Internet, zodat kleine en middelgrote organisaties nu sneller en voordeliger kunnen beschikken over functionaliteit die voorheen voor hen niet betaalbaar was.
AppsAlive!
Progress Software lanceerde AppsAlive! ? de eerste website waar 'live' ASP-bedrijfsapplicaties te zien zijn van verschillende softwareleveranciers uit de hele wereld. AppsAlive! stelt ISV's in staat ASP-applicaties op het Web in te zetten en biedt eindgebruikers de mogelijkheid die applicaties gratis on line te testen.

Sterke positie voor Progress SonicMQ
De bekroonde Internet messaging server Progress SonicMQ kwam als beste uit een onafhankelijke Java-based messaging test. Verder maakte SAGA Software bekend SonicMQ te hebben gekozen als basis voor de Sagavista-suite, integratiesoftware voor de nieuwe interneteconomie.

Samenwerkingsovereenkomsten
In april tekende Progress Software een miljoenenovereenkomst met IONA Technologies voor de gezamenlijke ontwikkeling van technologieën op basis van Java 2 Enterprise Edition (J2EE).
In mei maakte GemStone Systems een overeenkomst met Progress Software bekend, op grond waarvan SonicMQ zal worden geïntegreerd met GemStone/J 4.0. Door deze alliantie krijgen ook klanten van GemStone toegang tot de snelle JMS-compatibele Internet messaging server van Progress Software.

Progress Software
Progress Software (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leverancier van softwareproducten en -services waarmee bedrijfsapplicaties voor het Internet kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd. Het bedrijf biedt hoogwaardige messaging-servers, applicatieservers, databases en producten voor applicatieontwikkeling en -beheer.

Onder de partners van Progress Software zijn ruim 2000 application service providers (ASP's) en independent software vendors (ISV's), die jaarlijks voor meer dan 5 miljard dollar aan applicaties en services op basis van Progress-software leveren. Progress-producten worden gebruikt door ruim 100.000 organisaties in 100 verschillende landen. Voor meer informatie: www.progress-software.nl of www.progress.be

Meer informatie:

Progress Software                       BRODEUR Schoep & Van der Toorn
Monique Bruins                          Döne Köycü
telefoon: 010 - 235 11 11               telefoon: 020 - 487 40 00
e-mail: (mbruins@progress.com)            e-mail: (done.koycu@svdt.nl)