Top Icon Medialab bv breidt uit

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000

Top Icon Medialab bv breidt uit

- Richard van Barneveld
eindverantwoordelijke en belast met strategisch beleid
- Arthur Scherpenzeel krijgt dagelijkse leiding
Amsterdam, 15 juni 2000 - Icon Medialab, wereldwijd toonaangevend in e-business- en internet-dienstverlening, brengt haar Nederlandse organisatie in lijn met de internationale organisatiestructuur. Managing director Richard van Barneveld en director Arthur Scherpenzeel voeren voortaan samen de directie over Icon Medialab Nederland.

De Nederlandse vestiging van Icon Medialab is de voortzetting van het voormalige CyberConsult dat op 27 september 1999 werd overgenomen door Icon Medialab International. Als medeoprichter van CyberConsult, werd Richard van Barneveld (33) managing director. Als eindverantwoordelijke voor
Icon Medialab bv zal Van Barneveld zich hoofdzakelijk gaan bezighouden met bedrijfsovernamen, partnermanagement, internet start ups en executive search.
Onder Richards leiding nam Icon Medialab in Nederland op 9 maart jongstleden de strategische marketing- en managementadviesgroep van Virgils b.v. al over. Deze groep bleef onder leiding staan van Virgils´ oprichter Arthur Scherpenzeel (35). Scherpenzeel maakt sindsdien deel uit van het Nederlandse management team en krijgt nu als director de dagelijkse leiding over Icon Medialab bv.

INTERNATIONAAL STROOMLIJNEN
De internationale Icon Medialab-groep is een netwerkorganisatie waarin de verschillende vestigingen elkaar bijstaan in het bedienen van de internationale klanten met marketing- en managementadvies ten behoeve van e-business-strategieën en het ontwerp en de bouw van websites. Met de organisatiewijziging beoogt Icon Medialab de internationale samenwerking tussen de landenorganisaties te stroomlijnen om haar klanten beter van dienst te zijn.

ICON MEDIALAB
Icon Medialab International AB biedt een complete reeks diensten op het gebied van interactieve, digitale communicatie, zoals internet-, intranet-, extranet-,
e-commerce- en WAP-oplossingen. De nadruk ligt op strategische internetoplossingen.

Icon Medialab heeft 1800 mensen in dienst in ´labs´ in Azië (Hongkong, Kuala Lumpur en Singapore), België (Brussel), Denemarken (Kopenhagen), Duitsland (Hamburg en München), Finland (Helsinki), Frankrijk (Parijs), Italië (Milaan), Nederland (Amsterdam), Noorwegen (Oslo), Spanje (Barcelona en Madrid), de Verenigde Staten (San Francisco en New York), het Verenigd Koninkrijk (Londen) en Zweden (Stockholm, Gotenburg, Uppsala en Malmö).

Klanten zijn onder meer Coca Cola, Fujitsu, Motorola, Nestlé, Opel, Sony, Siemens, Tetra Pak, Telia, Volkswagen en luchtvaartmaatschappij SAS. Nederlandse klanten zijn onder andere Foster Parents, Hewlett-Packard, Nissan, REMU, de Rijksvoorlichtingsdienst en Seat.

Forbes Magazine heeft Icon Medialab voor het tweede achtereenvolgende jaar bestempeld als een van de beste kleine ondernemingen ter wereld. Icon Medialab (SSE:ICON) is genoteerd aan de beurs van Stockholm.

Meer informatie:
Icon Medialab Nederland