Stichting Zeus verenigt jonge managers in de elektrotechniek

Datum nieuwsfeit: 15-06-2000
Unie van elektrotechnische ondernemers

Zoetermeer 15 juni 2000
ZEUS VERENIGT JONGE MANAGERS IN DE ELEKTROTECHNIEK
Jonge managers binnen de elektrotechnische bedrijfstak hebben sinds oktober 1999 een eigen platform in de vorm van Stichting Zeus, netwerk voor jonge elektromanagers. Op initiatief van Uneto is Zeus opgestart om de specifieke onderwerpen die er leven bij jonge (potentiële) bedrijfsopvolgers middels bijeenkomsten en andere activiteiten aan bod te laten komen. Op dit moment zijn er 130 deelnemers in de leeftijd van 22 tot 40 jaar, afkomstig van grote en kleine bedrijven uit de installatie- en detailhandelssector.

Het uitwisselen van onderlinge ervaringen wordt ook in de geïndividualiseerde maatschappij als zeer welkom ervaren. Zo liet de oprichtingsbijeenkomst in de Efteling een opkomst van 300 deelnemers zien. Het netwerk biedt de toekomstige manager bovendien de mogelijkheid om zich verder te ontwikkelen als manager op het gebied van beleidsvisie en -strategie. De bijeenkomsten hebben thema's op het gebied van personeelsmanagement, klantgerichtheid, bedrijfsopvolging en overnames, verbetering van de bedrijfsvoering en werkplekautomatisering. Ook ligt het in de bedoeling om andere activiteiten als sportieve evenementen en cursussen te gaan aanbieden. De bijeenkomsten worden tot nu toe goed bezocht. Zeus kan een belangrijke bron van nieuw talent zijn voor de huidige besturen van Uneto. De brancheorganisatie heeft zich als professionele organisatie kunnen ontwikkelen dankzij de inzet van vele ondernemers, maar ondervindt op dit moment knelpunten in het vinden van nieuwe aanwas. Deelnemers aan Zeus krijgen op hun beurt de gelegenheid te ervaren wat het belang en de betekenis van een brancheorganisatie kan zijn.

Voor de redactie: Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie van Uneto, telefoon 079-3250650.