IBM distribueert eBusiness-oplossingen Computer Associates

Datum nieuwsfeit: 16-06-2000
Computer Associates

IBM distribueert eBusiness-oplossingen van Computer Associates

CAs oplossingen voor storage management opgenomen in os/390 systempac-programma van IBM

Nieuwegein, Islandia, 16 juni 2000 Computer Associates International, Inc. (CA) en IBM hebben een overeenkomst afgesloten waarbij CAs oplossingen voor Enterprise Storage Management worden opgenomen in IBMs OS/390 SystemPac-programma. De oplossingen van CA worden daardoor wereldwijd door IBM gedistribueerd. CAs Enterprise Storage Management-producten voegen een superieure functionaliteit voor beheer, monitoring en geautomatiseerde opslag van gegevens aan het SystemPac-programma toe en kunnen zowel in een gecentraliseerde als gedistribueerde omgeving worden toegepast.

De reeks oplossingen van CA voor enterprise storage management vormt een belangrijke uitbreiding op het OS/390 SystemPac-programma en verbreedt en verdiept de veelzijdige toepasbaarheid van OS/390 als platform voor eBusiness, zegt Jerrie Stewart, OS/390 product manager bij IBM. Door CAs oplossingen op te nemen in één van onze meest gevraagde bundels van producten voor system management, continueert IBM haar beleid om klanten op gemakkelijke wijze toegang te geven tot toonaangevende programmatuur voor geheugenbeheer.

eBusiness-toepassingen kunnen alleen optimaal functioneren als geheugensystemen permanent beschikbaar zijn. CAs Enterprise Storage-oplossingen zorgen voor een continue beschikbaarheid (24 uur per dag, 7 dagen per week) van geheugensystemen.

CA-Vantage is het eerste geheugenproduct van CA dat via het SystemPac-programma beschikbaar zal komen. CA-Disk, inclusief de OS/390 Unix Edition, CA-Vtape, CA-Allocate en CA-Compress, zullen op korte termijn eveneens aan het programma worden toegevoegd. Andere producten die via het SystemPac-programma worden gedistribueerd, zijn onder andere CAs DB2 for OS/390-oplossingen en CAs SOLVE Enterprise Network Management-producten.

CA-Disk biedt backup-, restore-, migratie- en recovery-hulpmiddelen voor OS/390. Op korte termijn komt van dit product een nieuwe versie uit met verbeterde run-time prestaties voor backup en archivering, ondersteuning voor tape drives als IBMs 3590E en STK 9840/3590, evenals verbeterde faciliteiten voor disaster recovery en ondersteuning van Snapshot Copy. De OS/390 Unix Edition biedt herstelfunctionaliteit voor bestanden vanaf een Unix-console, snelle HFS-backup, verbeterde prestaties ten aanzien van backup en archivering, Move/Copy op bestandsniveau en een auto-restore-faciliteit.

CA-Allocate is programmatuur voor het beheren van allocatie-operaties en biedt een volledige controle over alle aspecten van het databeheer, van creatie tot verwijdering.

CA-Compress biedt softwarematig tot stand gebrachte compressie van alle bekende datatypes, waardoor besparingen op de te gebruiken geheugencapaciteit en prestatieverbeteringen mogelijk zijn.

CA-Vtape voorziet OS/390 van virtuele tape-functionaliteit. Later dit jaar verschijnt van deze programmatuur een nieuwe versie die datacompressie biedt, evenals ondersteuning van MVS Solutions Throughput Manager en PARMLIB, definities voor dynamische groepen en een CA-Vantage-achtige reeks van dataset filters.

Via de SystemPac-overeenkomst zal IBM fungeren als een extra distributiekanaal voor de genoemde CA-oplossingen. Producten die via SystemPac worden besteld, worden vooraf geïnstalleerd, volledig getest en gebundeld met IBMs OS/390 systeemtapes. CA gaat daarnaast verder met het direct aan gebruikers aanbieden van Enterprise Storage Management-oplossingen. Via CAMPUS (CA Extended Maintenance Upgrade Service) biedt CA een reeks software-oplossingen die voor ieder klant geheel op maat van de eigen eisen en wensen kan worden gemaakt. Daarnaast zijn de Enterprise Storage Management-oplossingen van CA beschikbaar via wederverkopers, system integrators en andere kanalen.

Wij zijn erg blij dat onze producten zijn opgenomen in SystemPac, omdat daardoor de installatie bij onze gezamenlijk klanten aanzienlijk wordt versneld, zegt Mark Combs, CA senior vice president OS/390. Net als CAMPUS maakt SystemPac het mogelijk voor gebruikers van OS/390 om oplossingen te installeren en implementeren die zij nodig hebben voor hun bedrijfs- en eBusiness-applicaties.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert de end-to-end infrastructuur voor eBusiness door middel van innovatieve technologie, dienstverlening en opleidingen. Het concern telt 20.000 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar dat 31 maart 2000 eindigde een omzet van 6 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 150 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide www.ca.com of via www.ca.com/offices/holland.
Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:
Stefaan Lowet
Computer Associates B.V
Postbus 577, 3430 AN Nieuwegein
Tel (030) 604 83 45
Fax (030) 605 12 34

© Copyright 1995-2000 Computer Associates International, Inc.