INTERSHOP, Nokia en Integra ontwikkelen Commerce-centrum

Datum nieuwsfeit: 16-06-2000
INTERSHOP, Nokia en Integra ontwikkelen Europa's grootste Mobile Commerce-centrum

Amsterdam, 16 juni 2000 – INTERSHOP, Nokia en Integra werken nauw samen bij de ontwikkeling van Mobile Commerce-toepassingen. Het zwaartepunt van de samenwerking ligt bij de ontwikkeling van WAP-toepassingen. De partijen werken samen vanuit hun eigen expertise: INTERSHOP als aanbieder van high-end e-commerce-systemen, Nokia als marktleider op het gebied van mobiele communicatie en Integra voor Web-hosting van complexe e-commerce en m-commerce-systemen.

Samen met Integra zet INTERSHOP een Europees m-commerce competence center op, het Integra Technical Center (ITC). Dit centrum richt zich op de naadloze integratie van e- en m-commerce en wordt op 15 juni 2000 officieel geopend. Via ITC kunnen bedrijven e-marktplaatsen met één druk op de knop koppelen aan een technische infrastructuur voor m-commerce.

Volgens een onderzoek van Nokia zullen in 2003 meer mensen mobiel gebruikmaken van het Internet dan via een PC. Daarom heeft Nokia speciale WAP-serversoftware ontwikkeld voor het Wireless Application Protocol. Die wordt onder ander toegepast in INTERSHOP Enfinity. Deze e-commerce-software van INTERSHOP ondersteunt alle Internet- businessmodellen via eigen Web-sites, partner-Web-sites, Internetportals, on line marktplaatsen of via computers. Met Enfinity kunnen ondernemingen in korte tijd een eigen e-marktplaats opzetten en de voordelen van m-commerce maximaal benutten.

INTERSHOP
INTERSHOP (Neuer Markt ISH) is één van 's werelds marktleiders op het gebied van e-commerce- verkoopsystemen voor business-to-business en business-to-consumer e-commerce-oplossingen. INTERSHOP heeft klanten en gebruikers onder de grootste telecommunicatiebedrijven en e-commerce service providers als Bell South, Concentric, Deutsche Telekom, France Télécom, Mindspring, AltaVista, PSINet, Swisscom, KPN Telecom en Telecom New Zealand. Ook grote ondernemingen kozen INTERSHOP als hun enterprise e-commerce-applicatie, waaronder Bosch, Canon, Celestial Seasonings, Electronic Arts, Hewlett-Packard, Mercedes Benz en Silicon Graphics. Vandaag de dag is INTERSHOP wereldmarktleider op het gebied van Internet commerce-licenties met meer dan 20.000 installaties.
Voor meer informatie:
VRC Netshopping
Distributeur INTERSHOP Benelux, Billy Salezius
Gebouw ‘Borchstaete' Wildenborch 4, Diemen
tel.: 020 660 24 15
e-mail: (billy.s@intershop.nl)

Lammers van Toorenburg PR
Julia Vonno/ Caroline de Zoeten
Kosterijland 5, Bunnik
tel.: 030 65 65 070
e-mail: (julia@lvtpr.nl) / (caroline@lvtpr.nl)

Voor meer informatie: www.intershop.nl