VanLeest wil muziekdetailhandel De Wilde overnemen

Datum nieuwsfeit: 16-06-2000
FREE RECORD SHOP HOLDING N.V.

Essebaan 55
2900 AD Capelle a/d IJssel
Holland
Telefoon 010-284 47 77
Fax 010-284 47 11

Capelle aan den IJssel, 16 juni 2000

VANLEEST WIL MUZIEKDETAILHANDEL DE WILDE OVERNEMEN

VanLeest Platenspeciaalzaken B.V., een volledige dochter van Free Record Shop Holding N.V., is in gesprek over de overname per 1 augustus 2000 van de winkelactiviteiten van Muziekcentrum De Wilde B.V.

VanLeest heeft op het ogenblik 35 winkels en heeft - na de overname van de zeven winkels van Studio Fox eind 1998 - vestigingen in heel Nederland. VanLeest bedient klanten in de leeftijdscategorie 18 tot 65 jaar; ruim 10% van de omzet komt uit klassieke muziek. Muziekcentrum De Wilde heeft een nagenoeg gelijk klantenprofiel en heeft twee winkels in Laren (NH) en Zeist.

De besprekingen hebben thans het stadium bereikt dat de verwachting gewettigd is dat partijen overeenstemming zullen bereiken. Genoemde transactie zal geen nadelige gevolgen hebben voor de werkgelegenheid. Naar verwachting zal de overname direct positief bijdragen aan het resultaat van Free Record Shop Holding N.V.

Capelle aan den IJssel, 16 juni 2000
Free Record Shop Holding N.V.

Noot voor redacties