Branche-organisatie OAWS benoemt twee nieuwe bestuursleden

Datum nieuwsfeit: 16-06-2000

OAWS

Branche-organisatie OAWS benoemt twee nieuwe bestuursleden
De 'OAWS', de branche-organisatie voor Werving, Search en Selectie in Nederland, heeft tijdens de Ledenvergadering van 13 juni jl. twee nieuwe bestuursleden benoemd.

Het zijn Paul Fontijn van het bureau Search & Solutions, te Rotterdam en Carel van den Boogaart van het bureau Van den Boogaart Personeelszaken, te Gouda. Ze volgen Albert Froom van Froom & Partners en Janfrits Oostenbroek van Osstenbroek & Associates op, die respectievelijk 5 en 7 jaar lid zijn geweest van het bestuur. Paul Fontijn is algemeen lid van het bestuur en heeft tevens de portefeuille van penningmeester. Carel van den Boogaart neemt het onderwerp 'marketing en communicatie' onder zijn hoede.

De overige bestuursleden zijn Wieby Altink (voorzitter) van SHL, Rex Franzen van Luteijn Selecta en Frank ten Doeschate van de Human Capital Group.

Voor een gemeenschappelijk kwaliteits- en communicatiebeleid zijn de professionele werving-, search- en selectiebureaus aangesloten bij de OAWS.

De OAWS is in korte tijd snel gegroeid in het ledenaantal: eind 1998 waren er nog 34 bureaus lid van de organisatie, nu zijn dat er 50. De kwaliteit van de door aangesloten bureaus te leveren diensten wordt gewaarborgd door de Gedragscode/Algemene Voorwaarden en de Privacy Code. Deze gedragsregels bieden opdrachtgever en kandidaat de zekerheid dat OAWS-bureaus in hun dienstverlening aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen (welke procedures volgt het bureau en welke (fatsoens-) regels worden in acht genomen).

De OAWS verzorgt diverse bijeenkomsten voor leden en niet-leden, gericht op professionalisering van het vak. Op dit moment is tevens een MBA-opleiding 'Recruitment en Employability' in voorbereiding. Daarnaast onderhoudt de OAWS nauwe contacten met alle marktpartijen die zich op professionele wijze met arbeidsmarktbemiddeling bezig houden.

Websiteadres: www.oaws.nl

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Lucas Goes, secretaris van de OAWS, gevestigd bij Wissenraet & van Spaendonck te Badhoevedorp, tel. 020 - 658.02.50.

16 jun 00 12:11