Mister Mail onderdeel van Affinity Internet Holdings PLC

Datum nieuwsfeit: 16-06-2000

Maastricht, 16 juni 2000

Mister Mail onderdeel van Affinity Internet Holdings PLC.

Het Engelse Internet- en Telecombedrijf Affinity Internet Holdings Plc (“Affinity”) is overgegaan tot de acquisitie van Mister Mail bv. Door deze overgang kan Mister Mail haar positie op het gebied van listhosting, contentproduktie en e-mailservices zowel in Nederland en Vlaanderen uitbouwen. Tevens is voorzien in de introductie van Mister Mail services in andere Europese landen gedurende dit jaar. Mister Mail is voor Affinity een interessant bedrijf vanwege haar uitgebreide kennis op het gebied van listhosting, e-mail en permission marketing. Het is de eerste acquisitie van Affinity op het Europese vasteland.

Mister Mail, begin 1999 gestart vanuit Maastricht, is een gratis internetservice waarbij men zich kan abonneren op e-zines (electronic magazines). Mister Mail heeft 125.000 abonnees in Nederland en Vlaanderen die in totaal meer dan 425.000 abonnementen hebben. Internetters kunnen kiezen uit een aanbod van ca. 200 verschillende e-zines, waarvan er 20 door eigen redactie worden gemaakt. In de maand mei jl. werden er ca. 1.1 miljoen e-zines verstuurd. Naast de Mister Mail website is er voor zakelijke e-zines Zakenmail opgezet. Met de service wordt tegemoet gekomen aan een groeiende behoefte van internetgebruikers om periodiek (maandelijks, wekelijks) snel en eenvoudig informatie over talloze toegespitste onderwerpen te ontvangen via e-mail. Het informatie-aanbod is verdeeld in 17 rubrieken zoals huis en tuin, sport, internet en computers, fun, geldzaken en beleggen of eten en drinken.

Centraal in de dienstverlening van Mister Mail en Zakenmail staat de gedachte dat abonnees alleen die informatie toegezonden krijgen waar men zich op abonneert, inclusief de maandelijkse nieuwsbrief met een overzicht van nieuwe aanbieders bij Mister Mail en Zakenmail. De gegevens die nodig zijn voor abonneeregistratie, te weten e-mailadres en postcode, blijven in beheer bij Mister Mail en worden niet doorverkocht aan derde partijen. Gegevensbestanden van e-zines die na verloop van tijd niet meer via Mister Mail of Zakenmail wensen te verspreiden worden vernietigd.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties