Vlaams Wetsontwerp bekrachtiging KBs bedrijfsvoorheffing

weekoverzicht (13-16 juni)

Wetsontwerpen en voorstellen

Wetsontwerp houdende bekrachtiging KBs bedrijfsvoorheffing

De koninklijke besluiten die de bedrijfsvoorheffing vaststellen dienen door een wet bekrachtigd te worden. Deze besluiten moeten aan de begrotingsformaliteiten voldoen.

De parlementaire controle, die de bekrachtiging beoogt, is door de laattijdige indiening van dit wetsontwerp louter formeel.

Dit neemt niet weg dat dit ontwerp strategisch heel belangrijk is voor de CVP. Twee te bekrachtigen koninklijke besluiten, die uit de vorige legislatuur dateren, bewijzen dat de herindexering van de belastingschalen door de vorige regering werd doorgevoerd. De nieuwe regering stelt deze herindexering dan ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen