DHV bouwt afvalwaterzuiveringsinstallatie in Taizhou, China

DHV Persbericht

Afvalwaterzuiveringsinstallatie in Taizhou, China

De stad Taizhou ligt vlakbij de Oost-Chinese Zee, zo'n 500 km ten zuiden van Shanghai. Taizhou staat in China ook bekend als de "oranje stad" vanwege de grootschalige productie van sinaasappels. De stad telt ongeveer 700.000 inwoners en grenst aan de Yongmingjiang-rivier en het meer van Taizhou, die beide vervuild zijn door het afvalwater van de stad.

Om verdere vervuiling te voorkomen heeft het stadsbestuur in december 1997 een contract met DHV afgesloten voor de bouw van een afvalwaterzuiveringsinstallatie (AWZI). Bij de installatie wordt gebruik gemaakt van de Carrousel 2000® voor de biologische zuivering van het afvalwater uit het stadsdeel Huangyan van Taizhou. Het grootste deel van de werkzaamheden behelst engineering, levering van mechanische, elektrische en automatiseringsapparatuur, assistentie bij de directievoering, en het bedrijfsklaar maken en opstarten van de installatie. Daarnaast zullen medewerkers en operators worden opgeleid en zal DHV de verantwoordelijkheid dragen voor de bedrijfsvoering in het eerste jaar.
De nieuwe installatie heeft een capaciteit van 80.000 m3 afvalwater per dag.

Het project maakt deel uit van het Nederlandse ORET/Miliev-programma.

Noot voor redacties