DHV bouwt afvalwaterzuiveringsinstallatie in Tangshan, China

DHV Persbericht

Afvalwaterzuiveringsinstallatie voor de stad Tangshan, China

Ongeveer 200 km ten oosten van Beijing ligt de stad Tangshan, met circa 500.000 inwoners. In 1976 werd Tangshan bijna volledig verwoest door een zware aardbeving die aan zo'n 300.000 mensen het leven kostte. In de afgelopen 24 jaar is de stad voor het grootste gedeelte weer herbouwd. Eind 1997 sloot DHV een contract af met het stadsbestuur van Tangshan voor de bouw van een afvalwaterzuiveringsinstallatie (AWZI) om de kustwateren en de rivieren die de stad omringen, te beschermen.

De installatie zal per dag zo'n 80.000 m3 afvalwater kunnen zuiveren, waarbij gebruik wordt gemaakt van de Carrousel 2000®. DHV is verantwoordelijk voor het ontwerp van de installatie en zal verschillende mechanische, elektrische en automatiseringsonderdelen leveren. DHV is tevens verantwoordelijk voor toezicht op de installatie van de apparatuur en het bedrijfsklaar maken en opstarten van de installatie. Daarnaast is DHV verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering gedurende het eerste jaar.
Het opleiden van toekomstige medewerkers en operators maakt ook deel uit van het contract.
Het project wordt deels gefinancierd via het Nederlandse ORET/Miliev-programma. Afgelopen januari werd met de engineeringactiviteiten gestart.

Noot voor redacties