Politiebericht Brabant-Noord: Uden

Datum nieuwsfeit: 16-06-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Uden 16-06-2000
Persbericht district De Leijgraaf

SNELHEIDSCONTROLE De politie heeft donderdagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur op de Land van Ravensteinstraat in Uden op snelheid gecontroleerd. Er reden 128 bestuurders te hard, de snelste reed 80 km. per uur.

JONGEN MISHANDELD EN BEROOFD Donderdagavond is op het Mondriaanplein in Uden een 13-jarige jongen uit Uden door een aantal onbekende jongeren mishandeld en beroofd. De jongen liep in de buurt van de bibliotheek toen hij door enkele jongeren, die deel uitmaakte van een groepje van zes, tegen zijn benen werd getrapt. Bij een poging op te staan werd hij voor de tweede keer tegen de grond getrapt. Terwijl hij op de grond lag doorzocht een tweetal jongeren zijn zakken. De daders gingen er vandoor met de mobiele telefoon van de jongen. Toen het slachtoffer in een telefooncel probeerde zijn ouders en de politie te bellen, verbrak een van de groep de verbinding. Terwijl de jongen daarop wegfietste werd er nog tegen zijn fiets geschopt. De jongen hield aan de mishandeling een zere arm over. Een en ander gebeurde tussen 20.00 en 20.30 uur. Signalement van de daders: 1. lengte 1.60 m., ongeveer 15 jaar, kort zwart haar in dreadlocks. 2. lengte 1.75 m., leeftijd 16 á 18 jaar, enigszins gespierd uiterlijk. Deze dader droeg een 3 to 5 cm. brede rode haarband om zijn hoofd. 3. een derde dader die later de telefoon wegnam was ongeveer 1.70 m. lang. Hij was gekleed in een wat opvallend, ruig lichtgekleurd jack. Twee overige daders droegen een grijze bodywarmer, terwijl de zesde dader een rode baseball pet droeg. Volgens het slachtoffer hadden alle zes de daders een getint uiterlijk. De politie is op zoek naar getuigen van het voorval. Volgens de jongen liepen er rond dat tijdstip diverse mensen in de omgeving. Men wordt verzocht te bellen naar 223223.

GEEN BUIT BIJ INBRAAK Afgelopen nacht is ingebroken in bedrijf aan de Amert in Veghel. Na het verbreken van een toegangsdeur ging het alarm af en zijn de daders vermoedelijk op de vlucht geslagen. Vooralsnog wordt er niets vermist.

FRONTALE BOTSING OP N265 In de nacht van donderdag op vrijdag zijn rond middernacht op de N265 in Uden twee voertuigen frontaal met elkaar in botsing gekomen. Een 42-jarige vrachtwagenchauffeur uit Driebergen botste met zijn trekker met oplegger op de personenauto van een 34-jarige man uit Veghel. De Veghelaar werd met hoofdletsel overgebracht naar het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen, de vrachtwagenbestuurder had pijn in armen en benen. Zijn vrachtwagen was aan de voorzijde zwaar beschadigd,. De toedracht vanhet ongeval is nog niet geheel,uiterlijk, de politie heeft de Veghelse autobestuurder nog niet verhoord.

AUTO WEG In de nacht van donderdag op vrijdag werd op een parkeerplaats aan de Rootstraat in Zeeland een personenauto gestolen. Het betrof een donkergrijze Mercedes, kenteken ZV-48-YX. Waarde ongeveer f.15.000,--.

GEWONDE BIJ AANRIJDING Vanmiddag is bij een aanrijding op de Kennedylaan in Uden een persoon gewond geraakt. Het slachtoffer, een 53-jarige vrouw uit Uden, kwam met haar fiets door nog onbekende oorzaak ten val en brak daarbij een been. De vrouw is voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel.