Pronk neemt burgeradviezen RO in ontvangst

Datum nieuwsfeit: 17-06-2000
Partij van de Arbeid

Pronk neemt burgeradviezen RO in ontvangst 29 mei 2000 IPP

Minister Pronk neemt tijdens slotdag 'Geef mij de Ruimte' burger-adviezen met betrekking tot de Vijfde Nota Ruimtelijke Ordening in ontvangst

Landelijke slotdag 'Geef mij de Ruimte'
Zaterdag 17 juni, 10.00 - 17.00 uur
Kasteel Groeneveld, Baarn

Op zaterdag 17 juni aanstaande, tussen 10.00 en 17.00 uur, vindt in Kasteel Groeneveld te Baarn de slotdag plaats van de landelijke discussie Geef mij de Ruimte. Deze discussie is georganiseerd door het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP) in samenwerking met Agora Europa. De afgelopen maanden hebben ruim 17.500 personen middels een enquête in dagbladen en op internet hun mening gegeven over de toekomstige inrichting van Nederland. Vervolgens zijn er per landsdeel burger-aviesgroepen gevormd. De burger-adviezen worden op deze slotdag aan minister Pronk (VROM) en leden van de Tweede Kamer en van de Provinciale Staten aangeboden. De minister zal een reactie op de adviezen geven.

Voorlopig programma onder andere:

* Presentaties van de burger-adviezen van de vier landsdelen.
* Een tiental themadiscussies, met onderwerpen als moeten de dorpen op slot?, tien procent landbouwgrond minder', Overloop uit de Randstad naar andere landsdelen?, Compact wonen of in het groen, Ruimte voor water? , enzovoorts.

* Discussies tussen leden van de Tweede Kamer, Provinciale Staten en de burger-adviesgroepen.

* Reactie van Minister Pronk op de burger-adviezen.
* Presentaties van creatieve ideeën over de inrichting van Nederland.

* Muziek en poëzie over de ruimte in Nederland.
In Kasteel Groeneveld kan men tijdens deze dag exposities bezoeken die een nauwe relatie hebben met Geef mij de Ruimte. Deze gaan op de slotdag van start. Dit zijn de expositie Atlas van de Verandering van onder andere fotograaf Theo Baart en de expositie Het Groene Hart tussen Droom en Werkelijkheid.

Meer informatie: IPP, Fré Meijer, telefoon 020 521 76 33. Zie ook URL: www.geefmijderuimte.nl/