FNV Bondgenoten: Euro 2000 moet vrijwilligers betalen

Datum nieuwsfeit: 17-06-2000
FNV Bondgenoten

Vrijwilligers Euro 2000 betalen
FNV Bondgenoten wil dat de 1500 vrijwilligers bij het Europees kampioenschap voetbal alsnog betaald krijgen volgens de CAO voor uitzendkrachten. Euro 2000-sponsor Adecco lokte vorig jaar de vrijwilligers in ruil voor gratis kaartjes.

Normaal
De vrijwilligers werken onder meer als chauffeur, gastheer of gastvrouw. Volgens FNV Bondgenoten is dit werk dat normaal betaald behoort te worden. De bond heeft ook al klachten van vrijwilligers binnen gekregen.

Overleg
In een brief aan Euro 2000 en uitzendbureau Adecco vraagt de grootste FNV-bond om overleg. Hij wijst erop dat andere uitzendkrachten bij Euro 2000 wel betaald worden. Mogelijk zal de bond ook de Arbeidsinspectie bij de zaak betrekken. Volgens Bondgenoten zijn ook in België afspraken gemaakt over normale betaling.
16 juni 2000