Parkpop 2000 veelzijdiger dan ooit

Programma Parkpop 2000 rond

Den Haag, 10 mei 2000

PARKPOP 2000 VEELZIJDIGER DAN OOIT

Het programma voor PARKPOP 2000 is rond. Meer nog dan voorgaande jaren zijn we er deze 20e editie in geslaagd om een zeer veelzijdig, uitgebalanceerd en actueel muzikaal avontuur samen te stellen. Daarmee ook direct de aanzet gevend voor wat Parkpop de komende jaren in het verschiet heeft.

Zondag 18 juni 2000 zullen de volgende bands en groepen tussen 13.00 en 21.00 uur op PARKPOP spelen. Uit Nederland komen: KANE (Haagse rock), BL.F (Nederpop), RACOON (fijnbesnaarde gitaarpop), BAND ZONDER BANAAN (funpunk) en als afsluiter... ANOUK. Gezien de talloze successen die deze Haagse de afgelopen jaren heeft geboekt, wist zij moeiteloos deze plek op Parkpop 2000 af te dwingen. Sterker nog, Anouk zal tussen 19.55 en 21.00 uur het Zuiderpark volledig voor zichzelf hebben zonder enige .concurrentie. van het andere podium.

Het aanbod van buitenlandse groepen wordt dit jaar gekenmerkt door een grote diversiteit aan muziekstijlen en herkomst. Uit de VS komen RICH WYMAN (kwaliteitsrock met strot) en de BLOODHOUND GANG ( pitbull hiphop); uit Engeland REEF (pittige roots rock); uit Kongo LES TAMBOUR DE BRAZZA (Afrikaanse percussie naar traditioneel recept) en uit Frankrijk P18 (crossculturele Frans/Cubaanse latin mix). Een opvallend zware Finse delegatie ook dit jaar met de BOMFUNK MC'S (rap & hiphop) en last but not least LENINGRAD COWBOYS (rock & roll met een vette knipoog).

De oplettende lezer mist dan één naam die in eerdere persberichten is genoemd. De LEVELLERS hebben zich wegens een komende gezinsuitbreiding van één van de bandleden alsnog afgemeld.

Voor achtergrond-informatie, updates en andere wetenswaardigheden kunt u terecht op de Parkpopsite: www.parkpop.nl

PARKPOP IS EEN PRODUCTIE VAN STICHTING PROMOTIE DEN HAAG IN

SAMENWERKING MET ROCK IN WATERLAND.

(WIJZIGINGEN IN HET PROGRAMMA VOORBEHOUDEN).

Noot voor redacties