Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 19-06-2000

19 juni 2000

Schietpartij met dodelijke afloop
SCHIEDAM -- Zondagnacht kort na half één kwam een 21-jarige man van Irakese afkomst en woonachtig in Deventer bij een schietpartij in de Van Oldenbarneveltstraat om het leven. Het slachtoffer, in gezelschap van een aantal landgenoten, kreeg om nog onduidelijke redenen onenigheid met een aantal mannen in twee auto\'s. Tijdens de schermutselingen werd de 21-jarige man, die bij kennissen in Schiedam verbleef, plotseling door één van de inzittenden van één van de auto\'s beschoten. Het slachtoffer overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. Direct na de schietpartij reden beide auto\'s met hoge snelheid weg. Een getuige had echter gezien dat één van de inzittenden een pand in de Van Oldebarneveltstraat binnenging. Een arrestatieteam stelde vervolgens een onderzoek in het pand in en hield daar vier vrouwen, in leeftijd variërend van 18 tot 51 jaar, en een 16-jarige jongen aan. Allen werden voor nader onderzoek en verhoor ingesloten.

Steekpartij
SCHIEDAM -- Zaterdagmorgen vroeg werd door de politie in een woning aan de Lorentzlaan een 29-jarige Schiedammer met steekwonden aangetroffen. Het slachtoffer werd ernstig gewond overgebracht naar het Dijkzigt ziekenhuis, waar met spoed operatief moest worden ingegrepen. Het is nog niet bekend of de steekpartij in de woning of elders heeft plaatsgevonden en wat de aanleiding was. Het slachtoffer heft nog geen duidelijke verklaring afgelegd. De recherche van het district Schiedam, stelt een onderzoek in.
(Hans Stoop)

Bromfiets gestolen
SCHIEDAM -- Zondagavond omstreeks negen uur hebben twee nog onbekende mannen vanaf de Dr. Sauerstraat een bromfiets weggenomen. De bromfiets stond geparkeerd voor een woning. De eigenaresse van het vervoermiddel, een 19-jarige Schiedamse, zette de achtervolging in, maar kon de verdachten, die richting Delft gingen, niet meer achterhalen.

Snelkraak
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- Zondagavond omstreeks kwart over tien hebben onbekenden een snelkraak gepleegd op een bedrijf aan de De Nijverheidsstraat. Met een auto werd een roldeur van het bedrijf geramd, waarna drie hogedrukspuiten werden weggenomen. De politie van het district Schiedam stelt een onderzoek in.

Woninginbraak
SCHIEDAM -- Zondag werd tussen 10.00 uur en 16.30 uur ingebroken in een woning aan het Bernard Zweersplein. De gehele woning werd doorzocht en er werd onder andere een telefoon weggenomen.
Auto in brand
SCHIEDAM -- In de nacht van zaterdag op zondag omstreeks kwart over twee vloog in de Dr. Zamenhofstraat een auto in brand. Omdat de auto hevig brandde vloog ook een boom, waarnaast de auto stond geparkeerd, in brand. De brandweer kwam ter plaatse om het vuur te blussen. Naar de oorzaak van de brand wordt een nader onderzoek ingesteld.