Noord-Holland stript meeste auto's

Datum nieuwsfeit: 19-06-2000
CBS Webmagazine

Noord-Holland stript meeste auto's

Vorig jaar hebben de Nederlandse autodemontagebedrijven 286 000 auto's gesloopt. Deze hadden een gezamenlijk gewicht van 270 000 ton. In aantallen is dat 10% meer dan in 1998, in gewicht 12,5%. Het aantal gedemonteerde auto's is exclusief de auto's die werden geïmporteerd om in Nederland te worden gestript.

Verreweg de meeste sloopauto's zijn personenwagens. Bedrijfsauto's vormen slechts 5% van het totaal. Onder de 15 000 gedemonteerde bedrijfswagens zijn 13 000 bestelauto's en 1 100 vrachtauto's. De resterende groep bestaat uit trekkers voor opleggers, autobussen, brandweerwagens, ambulances en dergelijke.

Meer dan 60% van ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen