E-Fleet: Digitaal open-huis bij GE Capital Aro Lease

E-Fleet: digitaal open-huis bij GE Capital Aro Lease.

's HERTOGENBOSCH, 19 juni 2000 -- Gegevens, daar draait het om in de autolease wereld. Vandaar dat GE Capital Aro Lease een bijzonder product introduceert: E-Fleet. Het stelt wagenparkbeheerders in staat via internet gebruik te maken van een extreem breed scala aan lease-gerelateerde diensten en de bijbehorende informatie. Geïnteresseerden met een wagenpark tot tien auto's kunnen online real time prijzen opvragen en de gewenste auto onmiddellijk bestellen. GE Capital Aro Lease onderscheidt zich hiermee van haar concurrenten.

Beheerstool online

Een revolutionaire service, want naast het aanvragen van offertes en het plaatsen van orders (wat voor iedereen toegankelijk is), is E-Fleet tevens een beheerstool. Vaste klanten kunnen managementrapportages opvragen, eigenhandig wijzigingen in hun gegevens doorvoeren en zelfs schademeldingen doorgegeven. Dit alles online, rechtstreeks via het web. Met de aldus verkregen betere en meer accurate data kan GE Capital Aro Lease uiteraard ook meer betekenen op het gebied van berijderssignalering, bijvoorbeeld ten aanzien van het rij- en tankgedrag en de daarmee samenhangende berijdersbeïnvloeding. Dit zorgt voor een optimale kostenbeheersing voor de klant.

GE Capital Aro Lease verstevigt met dit revolutionaire systeem de onlangs door GE verworven leiderspositie: begin juni werd GE namelijk uitgeroepen tot 'E-Business of the Year', door het gezaghebbende tijdschrift 'Internet Week Magazine'. Bijna alle producten van de e-onderneming worden in het juryrapport als 'best practice e-business' aangemerkt (www.internetwk.com).

Online handelen

Enfin, de praktijk! Naast deze geavanceerde mogelijkheden voor de wagenparkbeheerders biedt E-Fleet ook de nodige voordelen voor de berijder. Deze kan bijvoorbeeld een bepaalde gewenste lease-auto selecteren, inclusief alle opties en accessoires. Dat kan gebeuren door in de prijslijst een bepaalde prijsrange in te voeren, maar ook door direct het gewenste merk, model en type aan te geven. De gekozen auto kan vervolgens ter goedkeuring worden doorgestuurd naar de wagenparkbeheerder. Een berijder kan naast deze 'quote to order' tevens zelf online een heel scala aan handelingen uitvoeren: een adreswijziging doorgeven, schade melden, kilometerstanden doorgeven en talloze andere administratieve zaken.

Transparantie

Hoe werkt het nu eigenlijk in de praktijk? Henry Dumortier, algemeen directeur Benelux van GE Capital Aro Lease: "Het systeem zorgt ervoor dat een klant individueel kan worden gespecificeerd. Dit houdt in dat specifieke afspraken, bijvoorbeeld over het merkenbeleid of het maximum leasetarief, automatisch in de online verbinding worden meegenomen. Dat bespaart enorm veel tijd en uitzoekwerk. Daarnaast verbetert het systeem de flexibiliteit, snelheid en kwaliteit van de algehele dienstverlening. Onze accountmanagers kunnen zich meer gaan toeleggen op de additionele wensen van de klant, en daarmee op het optimaliseren van de relatie. Eventuele problemen worden sneller gesignaleerd, waardoor er sneller op kan worden ingespeeld. Maar het belangrijkste is toch wel, dat E-Fleet complete openheid van zaken geeft. Deze transparantie geeft klanten het terechte vertrouwen snel, efficiënt, helder en duidelijk gebruik te kunnen maken van onze diensten. En dat is iets wat iedereen in de hedendaagse economie wenst."

-EINDE-

Noot voor redacties