Yellowtrack.com: marktplaats nieuwe bouw- en graafmachines

Datum nieuwsfeit: 19-06-2000
Amsterdam, 19 juni 2000

YELLOWTRACK.COM INTERNET MARKTPLAATS VOOR NIEUWE BOUW- EN GRAAFMACHINES

Vandaag is een nieuwe internetonderneming Yellowtrack.com toegetreden tot GorillaPark™. Yellowtrack.com™ is een internetbedrijf dat kopers en verkopers van nieuwe bouw- en graafmachines bijeen brengt. Het toevoegen van Yellowtrack.com, en andere nieuwe bedrijven die de komende dagen bekend worden gemaakt, betekent dat in totaal 11 bedrijven nu deelnemen, een half jaar na het ontstaan van GorillaPark.

GorillaPark's voorzitter en CEO, Jeroen H. Mol, verwelkomt Yellowtrack.com bij GorillaPark: “Yellowtrack.com is een prikkelend nieuw bedrijf dat geleid wordt door een ervaren professional uit de bouwmachine industrie die zich ontwikkeld heeft tot internetondernemer. Yellowtrack.com combineert industriële “knowhow” met de functionaliteit van het Internet om een revolutionaire mondiale virtuele markt te creëren voor bouwequipement.”

Yellowtrack.com is opgezet om het zoeken en aanschaffen door kopers van nieuwe bouw- en graafmachines te stroomlijnen en aantrekkelijker te maken en de verkooporganisaties van het materieel toegang te bieden tot een bredere groep van afnemers. Yellowtrack.com creëert hiermee een win-win-win situatie voor alle spelers in deze keten: Kopers hebben een grotere keuze beschikbaar van verschillende merken en types en besparen tijd en geld bij het zoeken; handelaren kunnen lagere acquisitie- en transactieproceskosten tegemoet zien en over een bredere klantenkring beschikken; en producenten kunnen de kosten voor de afzet omlaag brengen en het werkkapitaal reduceren. Het gecombineerde resultaat betekent meer mogelijkheden voor kopers, tijdsbesparing voor alle deelnemers en een verfijnd transactieproces dat onnodige kosten in het proces van producent naar consument elimineert. Yellowtrack.com begint met Europa als werkterrein om dit later uit de breiden naar de rest van de wereld.

Simon Thornton, CEO van Yellowtrack.com, over de toetreding tot GorillaPark: “Ik kan me geen betere manier voorstellen om een globale virtuele business op te zetten. Met de aanwezigheid van GorillaPark in de voor ons belangrijke markten en met hun team van zeer kundige mensen was de keus voor GorillaPark voor ons duidelijk.”

GorillaPark™: Van idee tot beursgang

GorillaPark, opgericht in 1999, is een pan-Europese Internet Business Versneller voor high-tech ondernemers die Internetbedrijven willen starten en snel willen doorgroeien tot internationale topondernemingen. GorillaPark begeleidt, ondersteunt en versterkt startende bedrijven door een exclusief team van zeer ervaren ondernemers beschikbaar te stellen naast ultramoderne faciliteiten, een innovatieve infrastructuur en aandelenkapitaal. GorillaPark ondersteunt nu 11 start-upbedrijven: //hot.orange.com, SwapitShop, Mobile Commerce, Quadrans, Pharmeon, Distractions, WebPerform, Yellowtrack.com en drie nieuwe bedrijven die de komende weken bekend gemaakt zullen worden.

Voor meer informatie kunt u de website bezoeken; www.Gorillapark.com

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties