ING krijgt vergunning voor levensverzekeringsbedrijf China

Datum nieuwsfeit: 19-06-2000
ING Groep

Amsterdam, 19 juni 2000

ING verkrijgt vergunning om levensverzekeringsbedrijf in China te starten

ING Groep is verheugd te kunnen aankondigen dat the China Insurance Regulatory Commission de aanvraag van ING Verzekeringen heeft goedgekeurd om voorbereidingen te treffen voor een joint venture op het gebied van levensverzekering in China. De Chinese regelgeving staat buitenlandse partijen toe een deelneming tot maximaal 50% te nemen in een joint venture voor een levensverzekeringsbedrijf.

"We willen heel graag beginnen met de opbouw van ons levensverzekeringsbedrijf in China en beschouwen deze vergunning als een belangrijke stap voorwaarts in onze strategie voor Azië', zegt de heer Mr. E. Kist, voorzitter van de Raad van Bestuur van ING Groep. "Deze vergunning completeert onze aanwezigheid als geïntegreerde financiële dienstverlener in China. Naast onze bestaande activiteiten op het gebied van bankieren, vermogensbeheer en onroerend goed, kunnen we nu ook verzekeringsactiviteiten beginnen."

Door het benutten van haar wereldwijde kennis en ervaring en van haar succesvolle activiteiten als levensverzekeraar en aanbieder van beleggingsfondsen in andere landen in Azië, denkt ING goed te kunnen concurreren met gevestigde lokale bedrijven en buitenlandse nieuwkomers op de Chinese levensverzekeringsmarkt.

ING is van mening dat de oprichting van ING Verzekeringen in China ten goede komt van zowel het Chinese verzekeringswezen als de Chinese economie in brede zin. Afgezien van de duidelijke voordelen van aanzienlijke investeringen in de Chinese economie, zal China profiteren van de internationale kennis en ervaring van ING op het gebied van levensverzekering.
De leiding en de medewerkers van het lokale bedrijf zullen ervaring kunnen opbouwen in verschillende aspecten van het levensverzekeringsbedrijf evenals in planning, management en beleggingen.
ING ziet de geplande levensverzekeringsactiviteiten als een verbintenis voor de lange termijn.