SP lanceert website 'Schiphol moet anders!'

Datum nieuwsfeit: 19-06-2000

Schiphol moet anders!

Op 19 juni debatteren Kabinet en Tweede Kamer over de toekomst van Schiphol. De regering heeft een verbetering van de leefomgeving rond Schiphol beloofd, maar staat nu voor de taak deze belofte in concrete wetgeving om te zetten en die vervolgens te handhaven. De ervaringen van de laatste jaren hebben geleerd dat dat niet altijd lukt. Veel organisaties hebben de handen ineen geslagen en het Comité Schiphol Anders opgericht. Het comité heeft de volgende eis:

Omwonenden van Schiphol eisen een gezonde leefomgeving. Dat betekent: minder herrie, minder stank en vervuiling, minder gevaar!

Op deze Schiphol Anders website kun je..

* informatie vinden over Schiphol

* een brandbrief aan de fractievoorzitters in de Tweede Kamer sturen
* een bezwaarschrift, gericht aan mevrouw Netelenbos, `ondertekenen'
* je vrienden op deze actie attent te maken door een mailtje te sturen

Actievoeren kost handenvol geld. Je kunt een bijdrage leveren op nummer 56.65.53.708 t.n.v. Comité Schiphol Anders, Amsterdam. Bedankt!