Legato en Caldera samen voor back-up voor OpenLinux eServer

Datum nieuwsfeit: 20-06-2000
Persbericht

Samenwerking Legato en Caldera voor back-up en hoge beschikbaarheid voor OpenLinux eServer

Hoofddorp, juni 2000 - - Legato Systems, Inc., leider op de enterprise storage management softwaremarkt, en Caldera Systems hebben een overeenkomst gesloten. De overeenkomst houdt in dat Legato NetWorker Client en een 2-node 'entry-level' versie van Legato Cluster Enterprise worden opgenomen binnen Caldera OpenLinux eServer. Deze Legato-oplossingen worden zonder kosten geleverd aan de klanten van Caldera. Zij kunnen hierdoor snel en eenvoudig OpenLinux eServer-gegevens opslaan en eServer-applicaties laten draaien. Deze mogelijkheden versterken de ontwikkelingen van OpenLinux eServer in ondernemingsbrede omgevingen.

Legato NetWorker is de marktleidende oplossing voor ondernemingsbrede informatiebescherming en levert de enige oplossing die beschikbaar is op alle industrieleidende platforms. Het helpt organisaties om grote hoeveelheden gedistribueerde, bedrijfskritische informatie eenvoudig te beschermen door het leveren van heterogene platformondersteuning, geautomatiseerde media handling, interoperabele tape-format, parallelle datastroom, tape-beheer 'op afstand' en automatische integratie met de algemene raamwerken voor opslagbeheer in de netwerkomgeving. Legato NetWorker is een schaalbare oplossing die snelle, flexibele en betrouwbare gegevensbescherming biedt.

Legato Cluster Enterpise levert hoge beschikbaarheid van bedrijfskritische applicaties, zoals Enterprise Resource Planning, gegevensbestanden, e-mail- en webapplicaties. Het ondersteunt de Linux, Solaris, HP-UX, AIX, Windows NT en Windows 2000 servers. De software maakt het klanten mogelijk om missiekritische applicaties te beheren en de beschikbaarheid van serviceniveaus te leveren binnen hun SAN-ontwikkelingen.

Legato Information Continuum
Legato NetWorker en Legato Cluster zijn belangrijke onderdelen van het Legato Information Continuum. In dit continuüm wordt een reeks oplossingen gedefinieerd die met elkaar samenwerken om informatie te beschermen, verplaatsen en beheren. Het Information Continuum model biedt vier serviceniveaus gebaseerd op de eisen van een organisatie: · standaard gegevensbescherming: back-up en recovery · transparante gegevensbeveiliging: tevens transparante, off-host back-up en recovery
· fault resilience: hierbij wordt hoge beschikbaarheid van applicaties en gegevens toegevoegd waardoor geplande of niet-geplande onderbrekingen worden beperkt
· continuous operations: de oplossing wordt uitgebreid om het uitvallen van een site te ondervangen door recovery-mogelijkheden te automatiseren
Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. is wereldwijd leider in de enterprise storage management softwaremarkt. Legato's producten maken 'Information Continuance (â„¢)' mogelijk; een naadloze aanpak voor het beheren, verplaatsen en beveiligen van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 65.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vijf miljoen systemen. Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com.

Redactionele informatie: Pb2400 Influx PR - Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, fax: 055 - 3602661, e-mail: PR (Influx@cs.com)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
INFLUX PR-/Pers- (advies) Bureau - Deventerstraat 81 - NL - 7322 JL Apeldoorn. Tel.: +31 - 55 - 366 3034 / Fax: +31 - 55 - 360 2661 / E-mail: PR (Influx@cs.com)