VOPAK draagt Botlek-terminal over aan Odfjell

Datum nieuwsfeit: 20-06-2000
Vopak draagt Botlek-terminal over aan Odfjell

Rotterdam, 20 juni 2000

Koninklijke Vopak N.V. heeft op 19 juni 2000 Botlek Tank Terminal B.V. in Rotterdam overgedragen aan Odfjell ASA in Bergen, Noorwegen, als uitwerking van de principe-overeenstemming van 14 april 2000. Met de definitieve verkoop is een bedrag gemoeid van circa EUR 70 miljoen, hetgeen vrijwel overeenkomt met de boekwaarde van de terminal.

De transactie behelst de terminal in Rotterdam met een capaciteit van circa
1,5 miljoen cbm, geschikt voor de opslag van minerale olieproducten en chemicaliën, alsmede de bijbehorende destillatie-unit Paktank Industrial Distillation (P.I.D.).

Profiel
Vopak biedt over de hele wereld logistieke en distributiediensten aan de chemische en olie-industrie en aan eindgebruikers van chemicaliën. De organisatie beschikt over een wereldwijd logistiek netwerk van terminals, tankers en tankcontainers, een Noord- Amerikaans en Europees distributienetwerk van warehouses, klanten en eindgebruikers. Daarmee is Vopak de schakel tussen producent en eindgebruiker van chemicaliën en olieproducten.

Profiel Odfjell
Odfjell is toonaangevend in chemicaliëntransport en logistieke dienstverlening. Het bedrijf bestaat sinds 1916 en richt zich op grote industriële partners op basis van lange-termijncontracten. Klantgerichtheid en veiligheid staan voorop. Voor de toekomst wil men de geïntegreerde logistieke diensten wereldwijd en lokaal verder ontwikkelen. Odfjell heeft de beschikking over chemicaliëntankers, tankterminals en tankcontainers.
Voor nadere informatie:

Koninklijke Vopak N.V.