Oracle en WebMethods: oplossingen toetreding B2B-exchanges

Datum nieuwsfeit: 20-06-2000
Oracle en webMethods werken samen om integratieoplossingen voor de snelle adoptie van wereldwijde B2B-veilingen te leveren

webMethods B2B levert de infrastructuur waarmee XML-boodschappen via Internet aan het Oracle Exchange-platform kunnen worden afgeleverd; oplossing biedt naadloze integratie van afnemers en aanbieders in door Oracle aangedreven B2B-veilingen

Fairfax, Virginia/Redwood Shores, Californië 20 juni 2000 - webMethods (Nasdaq: WEBM), een toonaangevende leverancier van oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi), en Oracle Corp., de grootste aanbieder van e-business software, zijn een samenwerking aangegaan voor het leveren van oplossingen voor snelle toetreding tot wereldwijde B2B-‘exchanges', of veilingen. Als onderdeel van de overeenkomst wordt webMethods ‘preferred solution provider' voor het integreren van afnemers en toeleveranciers in handelsnetwerken en veilingen die gebouwd zijn op het Oracle Exchange-platform.

Oracle en webMethods hebben het Oracle Exchange-platform en webMethods B2B geïntegreerd om veilige en betrouwbare aflevering van XML-boodschappen via Internet mogelijk te maken. Op Oracle gebaseerde veilingen, waaronder OracleExchange.com, zullen het geïntegreerde berichtenuitwisselingssysteem gebruiken om kopers en toeleveranciers te integreren. webMethods B2B zal bedrijfskritische zakelijke documenten zoals inkooporders en orderbevestigingen via de op Oracle gebaseerde veilingen routeren. Hierdoor worden naadloze, real-time zakelijke transacties tussen uiteenlopende handelspartners mogelijk.

“Het is van wezenlijk belang voor zowel afnemers als toeleveranciers om een gemakkelijke, veilige en betrouwbare oplossing te hebben voor de integratie met het Oracle Exchange-platform,” zegt Ron Wohl, executive vice president van Oracle Applications, Oracle Corp. “Door webMethods B2B te gebruiken, kunnen de deelnemers aan de op Oracle gebaseerde veilingen naadloze integratie met hun back-end systemen realiseren en optimaal profiteren van de e-business voordelen van onze veilingen.”

Oracle is de enige ‘single source' strategische partner die het complete platform, de toepassingen en de services aanbiedt die nodig zijn om bedrijven en complete bedrijfstakken tot ‘e-businesses' te transformeren door hun handelsketens via Internet te koppelen. Door webMethods B2B te gebruiken om een naadloze integratieoplossing te leveren, zal Oracle in staat zijn om een integratieoplossing te bouwen die gemakkelijk gerepliceerd kan worden bij al haar B2B-veilingen, waaronder branchespecifieke veilingen, veilingen van bepaalde bedrijven en OracleExchange.com.

Op dit moment is het Oracle Exchange-platform al in gebruik genomen door branchespecifieke veilingen zoals GlobalNetXchange, HomebuildersXchange, RetailersMarketXchange, Auto-Xchange, FP-Xchange en GlobalTransportXchange. Bedrijven die eigen veilingen exploiteren zijn onder meer Cable & Wireless Hong Kong Telecom, Dubai Ports Authority Digital Marketplace, Belgacom E-Marketplace en KPN Exchange.

“Nu de belangstelling voor B2B-veilingen groeit, is het voor een toonaangevende B2B-marktplaats zoals Oracle Exchange van kritiek belang om zijn afnemers en leveranciers te voorzien van een kosteneffectieve, efficiënte B2Bi-oplosing die naadloze, veilige verbindingen met handelspartners via Internet garandeert,” zegt Phillip Merrick, president en CEO van webMethods. “Door gebruik te maken van de open standaarden van het Internet, maakt webMethods B2B real-time zakelijke transacties mogelijk tussen bedrijven zonder dat zij daarvoor een standaard technologie-infrastructuur nodig hebben. Deze flexibiliteit is uiterst belangrijk voor het toekomstig succes van B2B e-commerce.”

Het Rapid Integration Team van webMethods zal de ondersteuning en diensten voor integratie leveren aan afnemers en leveranciers die deelnemen aan Oracle-veilingen. Dit team bestaat naast webMethods-consultants ook uit toonaangevende systems integrators uit de Internet-industrie. Het team heeft tot doel snelle implementaties mogelijk te maken en richt zich op het leveren van kosteneffectieve oplossingen voor de implementatie van B2B e-commerce initiatieven. Klanten kunnen kiezen uit verscheidene integratiepartners om hen te helpen verbinding te maken met een willekeurig aantal Oracle Exchange-marktplaatsen.

Over webMethods

webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende leverancier van software-oplossingen voor business-to-business integratie (B2Bi). webMethods' B2B productlijn is gebaseerd op open Internetstandaarden. De producten bieden aan wereldwijde top-2000-bedrijven en aan B2B-Internetmarktplaatsen de mogelijkheid om klanten, leveranciers en partners met elkaar te verbinden tot een real-time handelsnetwerk. webMethods B2B stelt bedrijven in staat om nieuwe bronnen van inkomsten te genereren, de banden met klanten te verstevigen en om inefficiënties in de distributieketen substantieel te verminderen.

webMethods, Inc. is in 1996 opgericht door Phillip Merrick. Het hoofdkantoor bevindt zich in Fairfax, Virginia, het Europese hoofdkantoor in Hilversum. webMethods heeft meer dan 160 klanten wereldwijd, zowel gerenommeerde multinationals zoals Dell, Eastman Chemical, Lucent en W.W. Grainger als belangrijke Internetmarktplaatsen, waaronder e-STEEL en ChemConnect. Strategische partners van webMethods zijn onder andere Ariba, Deloitte Consulting, EDS, KPMG, Microsoft, Sterling Commerce en SAP AG. Nieuws en informatie over webMethods zijn beschikbaar op www.webmethods.com

Voor meer informatie:

webMethods, Jill Latta, marketing manager Europe,
telefoon: +31 (0)35 646 2627, e-mail: (jlatta@webmethods.com)
Footprint Marketing, Annemieke van Herk, public relations, telefoon: +31 (0)20 417 71 77, e-mail: (annemieke@footprint.nl)