IBM en Razorfish werken samen aan M-business oplossingen

Datum nieuwsfeit: 20-06-2000

- PERSBERICHT -

Razorfish kiest IBM-technologie als basis voor e-business met mobiele apparatuur

IBM EN RAZORFISH WERKEN SAMEN AAN
M-BUSINESS OPLOSSINGEN

Amsterdam, 20 juni 2000 -- IBM (NYSE:IBM) heeft een baanbrekende stap gezet op het gebied van draadloze Internet-initiatieven. IBM gaat samen met acht van de meest toonaangevende internet service-bedrijven, waaronder Razorfish, mobiele e-commerce oplossingen bouwen. Razorfish, onder andere gevestigd in Amsterdam, en een aantal andere bedrijven op het gebied van consulting, webontwerp en integratieservices, zullen met IBM samenwerken en de IBM-technologie implementeren. Op basis hiervan kunnen ondernemingen wereldwijd interessante content en services creëren voor draadloze apparatuur zoals mobiele telefoons, PDA's, en andere Internet-enabled apparaten.

"Over een paar jaar wordt voor meer dan zestig procent van alle Internet-transacties gebruik gemaakt van draadloze apparatuur. Mobiele e-commerce is voor het zakenleven dan ook een fantastische gelegenheid om nieuwe, persoonlijke en lokale services via het Internet aan te bieden," aldus Mark Hanny, vice-president van Web Integrator Initiative van IBM. "Welk platform het zakenleven kiest om content en services voor mobiele devices te maken, zal in grote mate worden bepaald door deze bedrijven. IBM doet er uiteraard alles aan om de bedrijven de ondersteuning te geven die ze nodig hebben om draadloze oplossingen met gebruikmaking van IBM-hardware en -software te ontwikkelen en in te zetten."

Michael Moore, Managing Director van Razorfish Benelux in Amsterdam: "Met M-business geeft Razorfish invulling aan onze filosofie 'Everything that can be mobile, will be'. De samenwerking met IBM betekent een bundeling van krachten. Hierdoor blijven we constant voorop lopen en kunnen we onze klanten optimaal laten meeprofiteren van de nieuwe economie, waarin e-commerce en mobiele communicatie steeds meer verstrengeld zullen raken."

IBM
IBM is wereldwijd de toonaangevende onderneming in e-business die een breed scala aan services, oplossingen en technologieën aanbiedt waarmee bedrijven de voordelen van e-business vernieuwingen ten volle kunnen benutten. De IBM-strategie voor computertechnologie en mobiele Internet-mogelijkheden is erop gericht e-businesstoepassingen uit te breiden met nieuwe connected client devices. Met Web Integrator Initiative kunnen professionele aanbieders van Internet-services dankzij toegang tot hardware, software, services, technische trainingen, mogelijkheden tot certificering en ondersteuning van IBM bedrijfskritieke en e-businessoplossingen op maat voor hun cliënten ontwikkelen. Voor meer informatie over Web Integrator Initiative van IBM kunt u kijken op:
www.ibm.com/software/webintegrators.

Razorfish
Razorfish is opgericht in 1995 en ontwikkelt digitale technologieën om bedrijven te helpen hun manier van zakendoen - opnieuw - uit te denken. Het bedrijf levert een compleet gamma end-to-end-oplossingen, waaronder strategie, ontwerp en technologische diensten met betrekking tot platforms, apparatuur en netwerken. Razorfish heeft kantoren in Amsterdam, Boston, Hamburg, Helsinki, Los Angeles, London, Mannheim, Milaan, New York, Oslo, San Francisco, Stockholm en Tokyo en heeft meer dan 1700 werknemers in dienst. Het hoofdkantoor bevindt zich in New York. Recente cliënten van Razorfish zijn onder meer Nissan, Excite, Vodafone AirTouch, Nokia, Charles Schwab en MeesPierson.
Meer informatie kunt u vinden op www.razorfish.com

- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (