Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 20-06-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 20-06-2000 2e persbericht 20 juni 2000

Berichten uit de regio

Eindhoven: Mishandeling
Maandagavond omstreeks 23.30 uur is een 15-jarige Eindhovense op de Vlokhovenseweg mishandeld. Het meisje zat achter op de fiets van haar vriend toen zij door een groepje jongeren tot stoppen werden gedwongen. Een van de jongens uit de groep duwde de vriend van het slachtoffer omver waarbij deze kwam te vallen. Hierop werden het meisje en haar vriend van alle kanten geschopt en geslagen. Nadat een kennis te hulp was geschoten vluchtte de groep jongens. De politie stelt een onderzoek naar de juiste toedracht in.
Eindhoven: Tasjesroof
Maandagmorgen tussen 3.30 en 4.00 uur heeft een 27-jarige man uit Zweden onder bedreiging met een mes zijn rugzak af moeten geven. Het slachtoffer liep over de Hermanus Boexstraat toen hij aangesproken werd door twee Turkse mannen. Een van hen liet een mes zien en dwong het slachtoffer tot afgifte van zijn rugzak. In de rugzak zaten kleding en toiletartikelen.

Helmond: Diefstal uit een woning
Tussen maandagavond 19.30 uur en dinsdagmorgen 12.00 uur is ingebroken in een woning aan de J.A. Carpstraat. Men kwam de woning binnen door verbreking van een raam aan de achterzijde van de woning. Uit de woning zijn 30 cds en diverse kledingstukken weggenomen.
Helmond: Snelheidscontroles
De politie van Helmond West heeft dinsdag twee snelheidscontroles gehouden.

- Op de Hortsedijk werd tussen 8.00 en 10.00 uur gecontroleerd. Hier passeerden 662 voertuigen waarvan er 121 te snel reden. De snelste reed 94 km/u.

- Tussen 11.30 en 14.00 uur stond de radarapparatuur langs de Geldropseweg. Hier kwamen 761 voertuigen voorbij gereden. 96 deden dat te snel met als topper 77 km/u. Op beide plaatsen is de maximumsnelheid 50 km/u.

Gemert: Inbraak bij horecabedrijf
Tussen zondagavond en dinsdagmiddag is ingebroken in een eetgelegenheid aan het Ridderplein. De achterdeur is opengebroken. De buit bestaat uit een werktafel, een elektrische oven, een grillapparaat, een espressoapparaat, een friteuse, een televisietoestel en een afwasmachine.