CNV: Geen Sociaal Plan Gezondheidsdienst Dieren

Datum nieuwsfeit: 20-06-2000
Dienstenbond CNV

Geen Sociaal Plan Gezondheidsdienst Dieren

De leden van de Dienstenbond CNV hebben massaal (90% van de uitgebrachte stemmen) het concept-Sociaal Plan afgewezen. In de gehouden ledenvergaderingen zijn op de drie locaties (Drachten, Deventer en Boxtel) veel op- en aanmerkingen gemaakt over dit Plan. Ter informatie sturen wij u hierbij de brief die wij heden aan de werkgever hebben gestuurd.

Wij wachten de reactie van uw werkgever op ons schrijven af. Er zijn twee mogelijkheden. De werkgever nodigt de bonden uit om opnieuw over het Sociaal Plan te praten. Wij zullen hierop ingaan als hij aangeeft dat de door ons genoemde punten bespreekbaar zijn. Er komt geen Sociaal Plan. De huidige arbeidsvoorwaar den blijven dan van kracht. De werkgever kan wel eenzijdig het Sociaal Plan of onderdelen daaruit invoeren. Werknemers zijn niet verplicht zich hieraan te houden. Wel wijzen wij u erop dat als de werkgever het mobiliteitscentrum van start laat gaan, wij u aanraden hier gebruik van te maken als dat voor u van toepassing is. U kunt, als u individueel advies of ondersteuning nodig heeft, een beroep doen op de juristen op onze vijf districtskantoren (Rotterdam, Eindhoven, Hilversum, Drachten en Apeldoorn). Afhankelijk van uw woonplaats kunt u één van de kantoren benaderen. Op ieder kantoor zitten juristen die op de hoogte zijn van de inhoud van de mailingen. Uiteraard kunt u ook altijd contact opnemen met uw bestuurder Wim Burggraaf voor nadere uitleg (tel. 055 - 577 2640).
Tot slot dank ik u voor uw constructieve inbreng tijdens de ledenvergaderingen. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons benaderen. Vanzelfsprekend zal ik u van het vervolg op de hoogte houden!

Apeldoorn,
20 juni 2000