Seminar over Kansen in de Nieuwe Economie

Datum nieuwsfeit: 20-06-2000

IQUIP INFORMATICA BV

Seminar over Kansen in de Nieuwe Economie

Diemen, 10 mei 2000 - IQUIP Informatica B.V. organiseert, in samenwerking met Forrester Research, het seminar 'Een Gouden Eeuw, Kansen in de Nieuwe Economie'. Peter Leyden, Sweder van Wijnbergen, Dolf van den Brink, Matthew Nordan, Bert Mulder en Jan Timmer geven hun visie op de nieuwe economie. Het seminar, onder leiding van dagvoorzitter Michiel Boreel, vindt plaats op 20 juni in Newport te Huizen en de toegang is kosteloos.

Nieuwe economie versus oude economie
De afgelopen jaren groeien zowel de economie als de productiviteit in Nederland, terwijl de inflatie en werkloosheid laag blijven. Volgens de traditionele economie is dit niet mogelijk; de inflatie moet - als gevolg van een overspannen arbeidsmarkt - stijgen zodra de werkloosheid minder dan 6% is.

Aanhangers van de nieuwe economie zijn van mening dat dankzij de ICT er een nieuwe manier van zakendoen mogelijk is. Daar tegenover staan de sceptici die de lagere inflatie en stabiele groei toeschrijven aan een verstandig monetair beleid.

Kansen en bedreigingen
Hoewel de betekenis van het fenomeen Nieuwe Economie nog lang niet in haar volle omvang bekend is, wordt het managementdenken er voorlopig wel door beheerst. Hoe beïnvloedt de nieuwe economie de ondernemer, de maatschappij en de economie? Is Nederland klaar voor de nieuwe kansen? Vanuit diverse gezichtspunten geven de zes gerenommeerde sprekers hun visie op de kansen en bedreigingen die de ontwikkelingen veroorzaken.

Inschrijven
Wilt u het seminar ' Een Gouden Eeuw; Kansen in de Nieuwe Economie' bijwonen? Neemt u dan contact op met onderstaande contactpersoon.
Contact voor de redactie:
IQUIP Informatica B.V.
Joyce van Leeuwen