Bull: nieuwe middelgrote UNIX servers in de Escala-serie

Datum nieuwsfeit: 20-06-2000

BULL LEVERT HET MKB BETAALBARE OPLOSSINGEN VOOR E-BUSINESSTOEPASSINGEN

Nieuwe middelgrote UNIX servers in de Escala-serie

Amsterdam juni 2000 - Bull maakt bekend zijn Escala-reeks van middelgrote, krachtige servers te hebben uitgebreid. De nieuwe reeks robuuste, krachtige T610, EPC610 en EPC810 servers, zijn ontworpen om te kunnen voldoen aan de vraag naar beschikbaarheid en verwerkingskracht van e-businesstoepassingen.
De nieuwe EPC610, EPC810 en T610 zijn gebaseerd op de toonaangevende technologie van de Escala EPC2400-server. De EPC610 en EPC810 zijn rackmodellen met maximaal 6 of 8 processors. Hun piekprestaties worden geraamd op respectievelijk 33 500 en 63 000 transacties per minuut. Elk systeem kan deel uitmaken van een cluster met 2 tot 32 nodes; alle nodes van de EPC-familie kunnen binnen dezelfde cluster worden gecombineerd om de verwerking te optimaliseren.
Bij de desktopmodellen levert de T610 een prestatie van 33 571 TPC/C. Al deze nieuwe platformen gebruiken de copper chip technologie, die snellere, betrouwbare processors oplevert, met een snelheidswinst en een geringere warmteproductie. De minimale configuratie met twee 64-bits processors van de RS64?III 450 MHz (T610, EPC610) of de 500MHz (EPC810) kan, in stappen van twee processors, uitgebreid worden tot naar een configuratie met zes processors van 500MHz voor de EPC610-reeks en acht van 500MHz voor de EPC810-reeks. Deze vermogens vergroten de flexibiliteit en de concurrentiekracht van de Escala-toepassingsservers van topniveau.
Grotere betrouwbaarheid en beschikbaarheid, eenvoudiger onderhoud De klanten wensen voor hun bedrijfskritische e-businesstoepassingen een niveau van betrouwbaarheid, beschikbaarheid en onderhoudsgemak (FDM), dat traditioneel het monopolie was van de topservers. Middelgrote bedrijven kunnen voor een beperkter budget een robuuste, krachtige informatica-infrastructuur aanschaffen, die hun expansie in de e-commerce ondersteunt. Een aantal nieuwe eigenschappen zijn:
· PCI 'hot-plug'-adapters: de meeste PCI-adapters kunnen worden toegevoegd of vervangen zonder het systeem uit te schakelen. Dankzij een selectieve uitschakeling kunnen de bewerkingen die geen gebruik maken van de uitgeschakelde adapter, probleemloos verder gaan. AIX(tm) leidt de gebruiker door heel de procedure, om alle problemen te voorkomen.
· CPU-uitschakeling: het systeem detecteert falende processors en schakelt ze automatisch uit, zonder het systeem te herstarten. De onderhoudsprocessor kan de ingreep registreren en aan de systeembeheerder of de onderhoudstechnici melden. De continuïteit van de service is altijd verzekerd, zelfs wanneer de processor uitgeschakeld is, zodat men reparaties rustig kan plannen.

AIX, het beste UNIX-besturingssysteem met optimalisering voor e-businesstoepassingen
De nieuwe modellen zijn uitgerust met het AIX(tm) - besturingssysteem. AIX(tm) staat voor het zesde opeenvolgende jaar op de eerste plaats in het DH Brown-klassement van UNIX-besturingssystemen, wat de superioriteit van AIX(tm) voor Web- en Internettoepassingen bewijst. AIX(tm) wordt geleverd met een onbeperkt aantal gebruikerslicenties en is geoptimaliseerd voor de prestaties van e-business. Voordelen van AIX: geïntegreerde Java-technologie, uitstekende Webprestaties, een zeer efficiënt Work Load Management en grote doorgroeimogelijkheden. Bovendien omvat AIX(tm) tools voor het beheer op afstand, om het systeem te controleren of de te bewaken: de beschikbaarheid van de adapter en het netwerk, de status van de bestandssystemen en de belasting van de processors.
Groupe Bull
Bull is een internationaal IT-bedrijf met vestigingen in meer dan 100 landen. In 1999 behaalde Bull een omzet van 3,8 miljard euro. Bull heeft een ruim aanbod aan oplossingen voor e-commerce en Internet, die zich concentreren rond drie gebieden:
q integratie-oplossingen, dankzij een ruime expertise in consultancy en integratie van systemen,
q infrastructuur-oplossingen die een hoge beschikbaarheid en veiligheid bieden dankzij een uitgebreide kennis van systemen en een ruim aanbod aan servers (GCOS, Unix en Intel), software voor het administratief- en beveiligingsbeheer van netwerken en smartcards.
q oplossingen voor informatiebeheer en IT-ondersteuning

Bull is in Nederland gevestigd aan de Hogehilweg 21, 1101 CB Amsterdam-Zuidoost, tel 020 - 430 26 11. Voor meer informatie kunt u ook terecht op het web: www.bull.com, www.bull.be en voor informatie betreffende smartcards op www.cp8.bull.net .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Creative Strategies,          Groupe Bull,
Brigitte Lagrou               Jan Aerts