Nog geen akkoord vakbonden/OR en Imtech Noord-Oost

Datum nieuwsfeit: 21-06-2000
FNV

Het woord is nu aan de leden
Regio Noord - (cor.uitham@fnv.nl)

Eindbod werkgever
De laatste onderhandeling tussen vakbonden/OR en directie van Imtech Noord-Oost, 21 juni 2000, heeft geen principe akkoord opgeleverd. Er is een aantal malen onderhandeld over het verbeteren van het bedrijfsloonsysteem en het eenduidig maken van personeelsregelingen bij het 640 werknemers tellende bedrijf (vestigingen in Coevorden, Sappemeer, Leeuwarden, Enschede en Arnhem). In de laatste onderhandelingen deed de werkgever een eindbod en de vakbonden ook. Er zat echter licht tussen beide eindboden.
Onvoldoende
Vakbonden vinden de verbeteringen te weinig in vergelijking met soortgelijke bedrijven (bijvoorbeeld GTI). Er zijn drie verschillende loontabellen in plaats van één loontabel. Vooral de binnendienst loontabel is te laag. De kilometer vergoeding en de reistijdberekening zijn te laag. Dit geldt ook voor de compensatie voor reistijd verslechtering en het tijdsstip van invoering (oktober 2000 in plaats van juli 2000).
Acties?
De vakbonden leggen het eindbod gedaan op 21 juni voor aan een ledenvergadering die beslist of het eindbod van de directie goed genoeg is om per vestiging ledenvergaderingen over te gaan houden of dat het eindbod slecht genoeg is om per vestiging ledenvergadering over acties te houden. Het woord is aan de leden.
Voor informatie: (annedijk@bg.fnv.nl) (Anne van Dijk) FNV Bondgenoten te Groningen
050-3631167 (secretaresse Zwaan van Goor)