Vertrek NAi-directrice Kristin Feireiss

NAi

NAi-persbericht, 21 juni 2000

Vertrek Kristin Feireiss

Namens het bestuur van het Nederlands Architectuurinstituut (NAi) deel ik u mee dat Kristin Feireiss over een jaar haar functie als directeur wil neerleggen. Wij respecteren haar besluit maar vinden het, inhoudelijk en persoonlijk, een groot verlies om in mei 2001 afscheid van haar te moeten nemen.

Sinds haar aantreden in maart 1996 heeft zij zich met kracht en enthousiasme ingezet, waardoor het gelukt is om van het NAi een levendige instelling te maken met een nationale en internationale uitstraling. Hoe betreurenswaardig haar vertrek ook moge zijn, wij vinden het tegelijkertijd ook begrijpelijk dat zij meer aandacht wil gaan geven aan haar privé bestaan.

De afgelopen vier jaar heeft Kristin Feireiss een richtinggevende rol gespeeld in de verdere opbouw van het NAi, de organisatie en veel nieuwe initiatieven en activiteiten ontwikkeld. Ook voor de komende jaren zijn nog veel nieuwe plannen in voorbereiding. Het positieve advies, dat de Raad voor Cultuur onlangs voor 2001-2004 over het NAi heeft uitgebracht, onderstreept dit nog eens.

Kristin Feireiss zal zich tot eind mei 2001 inzetten voor de doelstellingen van het NAi en de continuïteit van het beleid van het instituut. Op verzoek van het bestuur heeft zij zich bereid verklaard de eerste Internationale Architectuurbiënnale, die in 2002 in Rotterdam plaatsvindt indien het positieve advies van de Raad voor Cultuur door de Tweede Kamer wordt gevolgd, onder haar verantwoordelijkheid uit te voeren.

Namens het bestuur van het Nederlands Architectuurinstituut,

Hedy d'Ancona, voorzitter

meer informatie Voor nadere informatie en beeldmateriaal kunt u zich wenden tot de afdeling communicatie van het NAi (Angeli Poulssen, Martine Heijnen, Astrid Karbaat, Cornelis Krul), tel 010-4401271, fax 010-4366975, e-mail: (info@nai.nl).

index persberichten
NAi
Nederlands Architectuurinstituut - Museumpark 25 - 3015 CB Rotterdam tel. 010-4401200 - fax 010-4366975 - (info@nai.nl)

veranderd: woensdag, 16 augustus 2000