Politiebericht Flevoland: district Noord

Politiebericht Flevoland: district Noord 21-06-2000 Dagelijkse persberichten
Stafdienst Communicatie, Nijland, 0320-266 825

Autobrand
EMMELOORD - De auto (oldtimer) van een 35-jarige inwoner van Emmeloord raakte gistermiddag op de Espelerweg waarschijnlijk zo verhit dat hij in brand vloog.De brandweer werd gewaarschuwd en heeft het vuur geblust. De auto is vervolgens bij kennissen van de bestuurder op het erf gestald.

Bromfietscontrole
DRONTEN - Bij een bromfietscontrole in het kader van het Easy Ridersproject zijn gistermiddag ongeveer 15 bromfietsers en hun bestuurders gecontroleerd. Dat leverde 9 overtredingen op: 4 keer te hoog vermogen, 3 keer brommen op het fietspad, 1 keer onverzekerd rijden en 1 keer geen bromfietscertificaat.

Smeulend dak
DRONTEN - De brandweer is afgelopen nacht uitgerukt omdat de medewerker van een bedrijf aan de Colijnweg, na rook te hebben geroken, ontdekte dat het dak van de fabriekshal smeulde. Het lukte de bedrijfsleider vervolgens niet het smeulende materiaal met een schuimblusser te doven. De brandweer zette een ladderwagen in. Uiteindelijk is de schade beperkt gebleven tot schroeischade. Onderzocht wordt wat de oorzaak is geweest van het brandje.
Vernieling uit boosheid
LELYSTAD - Na de melding dat iemand bij een woning in de Punter ruiten insloeg, trof de politie ter plaatse een 27-jarige Lelystedeling. De man bleek van zijn eigen woning de ruit in te hebben geslagen, naar later bleek uit boosheid over iets wat hem die dag overkomen was. Hij is aangehouden en na verhoor op het politiebureau heengezonden. De woningbouwvereniging, die eigenaar van de woning is, heeft aangifte gedaan van vernieling.