Emissie aandelen en obligaties Numico succesvol afgerond

Datum nieuwsfeit: 21-06-2000
Numico

21 juni - Aankondiging

Dit persbericht is niet bedoeld voor publicatie of distributie in de Verenigde Staten van Amerika, Canada en Japan

Emissie van certificaten van aandelen en converteerbare obligaties Numico succesvol afgerond

Koninklijke Numico N.V. maakt bekend dat de emissie van certificaten van gewone aandelen Numico van EUR 450 miljoen en de emissie van de achtergestelde converteerbare obligaties van EUR 600 miljoen succesvol zijn afgerond.

Aandelenemissie
De prijs waartegen de certificaten van gewone aandelen Numico worden uitgegeven is vastgesteld op EUR 45,50. Bij deze prijs geeft Numico
9.890.110 certificaten van gewone aandelen uit, hetgeen een toename van het aandelenkapitaal van circa 6,9% vertegenwoordigt. Er is een greenshoe optie verleend van 15% (of 1.483.516 certificaten van gewone aandelen). De optie kan gedurende 30 dagen na de betalings- en leveringsdatum worden uitgeoefend.
Achtergestelde converteerbare obligatielening De conversiepremie van de achtergestelde converteerbare obligatielening met een looptijd van 2000 tot 2005 is vastgesteld op 27 %. De uitgifteprijs van de achtergestelde converteerbare obligatielening is 100%. De conversieprijs - gebaseerd op de uitgifteprijs van de certificaten van gewone aandelen - is EUR 57,785.

De coupon van de achtergestelde converteerbare obligatielening is vastgesteld op 4,25%. Er is een greenshoe optie verleend van 15% (of EUR 90 miljoen). De optie kan gedurende 30 dagen na de betalings- en leveringsdatum worden uitgeoefend.

De aandelenemissie was 7 maal overtekend en de achtergestelde converteerbare obligatielening ruim 8 maal.

De nieuwe certificaten van gewone aandelen Numico en de achtergestelde converteerbare obligaties zullen vanaf woensdag 21 juni 2000 verhandeld worden op de Amsterdam Exchanges N.V.

Betaling en levering van de certificaten van gewone aandelen en de achtergestelde converteerbare obligaties zullen plaatsvinden op maandag 26 juni 2000.

Marktontwikkelingen voedingssupplementen in de Verenigde Staten Numico heeft met de acquisitie van Rexall Sundown 21% marktaandeel in de Verenigde Staten verworven. GNC, vooraanstaand producent en distrubuteur van voedingssupplementen via speciaalzaken, heeft in de eerste vijf maanden van 2000 een sterke groei doorgemaakt. De autonome groei van de winkels bedroeg ongeveer 9 tot 10%. De totale groei van GNC, inclusief het openen van nieuwe winkels, bedroeg 15 %. Rexall Sundown, de recent overgenomen succesvolle leverancier van voedingssupplementen aan de detailhandel, toont vergelijkbare groeicijfers.
Numico bevestigt de financiële verwachting zoals uitgesproken ten tijde van de publicatie van de jaarcijfers 1999.
Zoetermeer, 21 juni 2000