Autodesk lanceert Volo View: viewer met Web-functionaliteit

Datum nieuwsfeit: 21-06-2000

persbericht

Autodesk lanceert Volo View: de nieuwste viewer met Web-functionaliteit voor het hele ontwerpteam

Ontwerpers en hun klanten kunnen nu efficiënter samenwerken aan wijzigingen van hun projectontwerpen.

Rotterdam, juni 2000- Autodesk, Inc. maakt de onmiddellijke wereldwijde beschikbaarheid bekend van Volo(tm) View. Volo View is een uiterst krachtige tool met Web-functionaliteit voor het bekijken van ontwerpdata, inclusief de standaard bestandsformaten voor technische ontwerpen: DWG-, DXF- en DWF. Het maakt het mogelijk om AutoCAD-tekeningen te bekijken, te meten, te markeren, te printen en nauwkeurig te plotten, dat alles zonder gebruik te maken van AutoCAD software. Het ontwerpteam kan voortaan via het Internet concepten en wijzigingen van ontwerpen sneller en efficiënter doorgeven. Volo View biedt zijn klanten 100 procent AutoCAD 2000 compatibiliteit, het gebruikt bestaande Autodesk-technologieën zoals authentieke AutoCAD-plotting functionaliteit voor de output van hard copy, 3D orbit shaded viewing, Actrix ActiveShapes en RedlineXML, de nieuwe op XML gebaseerde open standaard voor de uitwisseling van ontwerpinformatie. Volo View is een uitstekend voorbeeld van het streven van Autodesk om het ontwerpproces aan het Internet te koppelen en geïntegreerde oplossingen aan te bieden die de samenwerking en communicatie via het Web bevorderen.
"Planners, bouwinspecteurs en andere leden van het uitgebreide ontwerpteam maken zelf geen tekeningen maar leveren wel kritische feedback over de nauwkeurigheid van het ontwerp en de eventuele noodzaak om data te wijzigen. Volo View vereenvoudigt de communicatie. Het geeft alle leden van het projectteam de mogelijkheid om ontwerpinformatie die in AutoCAD, AutoCAD LT en onze dekstoptoepassingen is gemaakt, te bekijken en te markeren," zegt Eddie Boyle, vice president, Design Platform Group bij Autodesk. "Met Volo View wordt het gemakkelijker dan ooit om ontwerpdata met anderen in de informatieketen te delen. En met Redline-XML kan men meer mensen betrekken bij de cyclus van het ontwerpproces en kan men via de open Webstandaard revisies voorstellen." Essentiële kenmerken van Volo View
Volo View geeft alle leden van het ontwerpteam de mogelijkheid om tekeningen te bekijken, te markeren, te meten, af te drukken en te plotten. Dit stroomlijnt de ontwerp- en revisiecyclus en bevordert de participatie van alle betrokkenen. Men kan de viewer zelfstandig gebruiken of in een Webbrowser integreren. Volo View biedt meer functies dan Autodesk View, dankzij de toevoeging van de AutoCAD 2000 plotting engine, de ondersteuning van Object Enabler en het vermogen om
3D-bestanden te bekijken met Orbit- en arceringsmogelijkheden. Volo View omvat tal van krachtige functies, zoals:

· Diverse formaten bekijken - Volo View en Volo View Express kunnen DWG-, DXF- en DWF-tekeningen openen en bekijken, met inbegrip van AutoCAD 2000 ePlot DWF-bestanden. Volo View leest ook een groot aantal standaard rasterformaten. Volo View gebruikt het krachtige grafische systeem van AutoCAD 2000 met real-time Pan, Zoom en 3D Orbit. Gebruikers van AutoCAD kunnen met Volo View data naar collega's sturen, zodat iedereen hun AutoCAD-tekeningen kan bekijken.

· AutoCAD Plotting - Volo View levert volwaardige AutoCAD-plottingvoor een precieze en accurate output van hard copy op grootformaat-printers, met dezelfde snelheid en configureerbaarheid als AutoCAD 2000. Volo View is ook een voordelig plottingstation voor gebruikers die geen ontwerpdata hoeven aan te maken of bewerken, maar wel van tijd tot tijd tekeningen moeten plotten.

· Markeren met ActiveShapes - Volo View gebruikt de ActiveShapes-technologie van Autodesk Actrix® Technical software om gebruiksvriendelijke markeerinstrumenten te leveren die men snel aanleert. Klanten kunnen met AutoSnaps(tm) markeerobjecten maken die de geometrie van de tekening automatisch volgen. De markeringen van Volo View kunnen op de oorspronkelijke tekening in AutoCAD worden getoond, zodat ontwerpteams wijzigingen snel aan elkaar kunnen doorgeven.
· Meten met AutoSnaps - Klanten kunnen meetinstrumenten op de geometrie van de tekening positioneren om nauwkeurige precisiegegevens op te vragen, met inbegrip van afstand, oppervlakte en afgelegde weg. Bij het meten van afstanden kunnen de gebruikers rechtstreeks op het scherm gegevens kopiëren, zodat het vaak overbodig is om een printer of plotter te reserveren voor ramingen of eenvoudige metingen.
Autodesk lanceert Volo View,
De Volo View-familie
Vorig jaar bracht Autodesk Volo View Express uit, een gratis van de website www.autodesk.com/volo te downloaden viewer. Inmiddels hebben al meer dan 250.000 klanten van deze mogelijkheid gebruik gemaakt. Met Volo View Express kunnen ontwerpers en hun klanten moeiteloos AutoCAD-, DWG-, DXF- en DWF-bestanden openen en bekijken. Het nieuwste lid van de familie, Volo View, biedt uitgebreide nieuwe capaciteiten voor een nog ruimere samenwerking, met nog meer mogelijkheden voor de terugkoppeling van ontwerpinformatie naar klanten, eigenaars van gebouwen, technici op de werkvloer en anderen.

Over Autodesk
Autodesk is de belangrijkste leverancier van grafische software voor technisch tekenen en ontwerpen. Het bedrijf biedt software en Internet-portaaldiensten aan, waarmee gebruikers hun productiviteit kunnen verhogen, dankzij de kracht van de digitale ontwerpomgeving. Autodesk is een van de grootste softwarebedrijven ter wereld; vier miljoen gebruikers wereldwijd gebruiken oplossingen van Autodesk om hun ontwerpen te kunnen realiseren. Voor meer informatie kunt u terecht bij een Authorized Autodesk Reseller, u kunt Autodesk bellen op 800-964-6432 of surfen naar www.autodesk.com

Voor meer informatie kunt u terecht op www.autodesk.nl

Informatie over de producten van Discreet, een divisie van Autodesk die software ontwikkelt voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames, is te vinden op www.discreet.com.

Het Autodesk-aandeel is genoteerd op de NASDAQ-beurs onder het symbool ADSK

Opmerking voor de redactie
Neem voor meer informatie contact op met:
Creative Strategies, Benita Dreesen
Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde.
Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89, e-mail: postmaster@creative-strategies.be