3Com komt met uitbreidingen op Total Control 1000 platform

Datum nieuwsfeit: 21-06-2000

3Com komt met belangrijke uitbreidingen op Total Control 1000 platform
Nieuwe kaarten voor soepele migratie naar grotere aantallen gebruikers, hogere performance en ruimere servicemogelijkheden

Maarssen / Brussel, 21 juni 2000 - 3Com introduceert een nieuwe reeks kaartuitbreidingen voor het Total Control 1000 multiservice toegangsplatform. De nieuwe Total Control 1000 Enhanced Data System cardsets bieden hogere poortdensiteit, verbeterde performance en verruimen de servicemogelijkheden die carriers en providers hun gebruikers kunnen bieden.

3Com introduceert onder meer de volgende nieuwe cardsets voor het Total Control 1000 platform: Total Control 1000 access-router cardsets - bieden aanzienlijke meer verwerkingskracht en een onafhankelijke out-of-band encryptie-engine; Total Control 1000 DSP cardsets - ondersteunen vier maal zoveel gesprekken als de huidige kaarten en bieden verschillende aansluitopties, waaronder DS3 en STM-0, waarmee carriers en service providers de groei van hun abonneebestand kunnen opvangen; Total Control 1000 netwerkmanagement cardsets - voor extra verwerkingskracht en opslag; en Total Control 1000 DS3 ingress cardsets voor aggregatie van TDM-verbindingen.
Voorts ondersteunen de nieuwe cardsets de volgende functies en services: Abonnee-aggregatieservices met unieke virtuele routers, tunnel switching, tunnelconcentratie en encryptie-ondersteuning; IPSec service packs voor wire-speed triple-DES encryptie en key-services voor toepassing bij inbeltoegang of abonnee-aggregatieservices; STM-0 glasvezel lijnkaarten voor TDM-aggregatie binnen het systeem, en
1:1 redundantie-opties voor DS3/STM-0 lijnkaarten en accessrouters, en n:1 redundandie voor Total Control 1000 DSP cardsets.
Alle Total Control 1000 functies en services worden ondersteund door de 3Com CommWorks 5110 data-systems manager.

Complete flexibiliteit en ruimere servicemogelijkheden Het Total Control 1000 systeem ondersteunt diverse combinaties van T1- en DS3-toegangslocaties (E1 en STM-n voor internationale toepassingen), waarbij service providers hun inbelpunten (POPs) naar behoefte kunnen opschalen. Eén Total Control 1000 DSP cardset ondersteunt tot vier T1-circuits of drie E1-circuits, of kan gesprekken leveren via een van de TDM-lijnaggregatie cardsets (bijv. de Total Control 1000 DS3 cardset). De Total Control 1000 access-router card kan worden gebruikt met alle componenten voor abonnee-aggregatie ten behoeve van het afsluiten van sessies via andere toegangsmedia, zoals kabel, DSL of draadloze verbindingen, met gebruik van een gemeenschappelijke set authenticatie- en billing-servers in het netwerk.

De access-router card is gebaseerd op hetzelfde softwaresysteem en maakt gebruik van dezelfde hardware cardsets. Het geeft service providers complete flexibiliteit wanneer abonnees naar andere toegangsmedia overstappen. Bovendien kan de access-router card worden toegepast voor aggregatie van beveiligde abonneetunnels over het netwerk en kunnen abonneegesprekken automatisch naar thuisnetwerken geschakeld worden - ideaal voor Multiple Service Operators (MSO's) die klanten bedienen in nonstop online kabelomgevingen.

Het Total Control 1000 datasysteem is onderdeel van de 3Com CommWorks-architectuur en vormt een uitbreiding op het aanbod media-ondersteuningsoplossingen van 3Com. Het complementeert het onlangs aangekondigde nieuwe-generatie Total Control 2000 multiservice toegangsplatform.

Ideale migratieopties voor service providers
De kerncomponenten van het Total Control 1000 Enhanced Data System bevatten dezelfde softwarebasis als het standaard Total Control 1000 platform, waarbij is voortgebouwd op een aantal beproefde kernelementen. De architectuur van de Total Control 1000 maakt het mogelijk om bestaande en nieuwe Enhanced Data System cardsets in hetzelfde chassis te configureren, hetgeen service providers ongekend soepele migratieopties biedt. Het Total Control 1000 multiservice toegangsplatform is via software op te waarderen en bevat een flexibele midplane-architectuur die nieuwe technologieën en toepassingen naadloos integreert.
Over 3Com
Met meer dan 300 miljoen gebruikers wereldwijd biedt 3Com meer mensen en organisaties toegang tot informatie en elkaar dan enige andere netwerkleverancier, op ongeëvenaard eenvoudige en betrouwbare wijze. De innovatieve, webgebaseerde oplossingen van 3Com vervullen de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, waaronder consumenten, kleine en middelgrote bedrijven, kleine en middelgrote vestigingen van grote ondernemingen en aanbieders van netwerkdiensten. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.
Hinke de Koning Communicatie
Telefoon: +31 (0)187 470 233