Marconi en Viewlocity samen in realtime volgsysteem

Datum nieuwsfeit: 21-06-2000
Onderstaand persbericht is opgemaakt als Word-document

Marconi realiseert samen met Viewlocity wereldwijd realtime volgsysteem voor producten en goederen
'Event-based' berichtensysteem voor snellere en betere logistieke beslissingen

Amsterdam, 21 juni 2000- Viewlocity, wereldwijd leverancier van oplossingen voor business-to-business-integratie en online trading communities, maakt vandaag bekend dat het door Marconi Data Systems Inc. (een divisie van Marconi plc.) is uitverkoren om de cruciale integratielaag en het 'event-based' berichtensysteem te leveren voor Marconi InfoChain, het webgebaseerde mondiale informatiebureau voor de transportsector. Marconi plc (Londen: MNI), leverancier van geavanceerde communicatietoepassingen over de gehele wereld, heeft Marconi InfoChain opgezet als een ASP (Application Service Provider) voor supply chains. Marconi InfoChain maakt gebruik van Marconi's wereldwijde infrastructuur van breedbandnetwerken en B2B-computercentra om een 'Trusted Third Party'-informatieservice te bieden, samen met mogelijkheden voor de integratie van systemen voor automatische gegevensverzameling. Dit leidt tegen een zeer bescheiden prijs tot een ongekend overzicht over de goederenstroom in de mondiale supply chain.

Marconi InfoChain gaat een webgebaseerd volgsysteem opzetten, waarbij te vervoeren goederen overal ter wereld van een tag met een code worden voorzien zodat via een netwerk van voordelige communicatiemiddelen, zowel via vastelijn- als via satellietverbindingen, voortdurend informatie wordt doorgegeven ten behoeve van de klanten van Marconi InfoChain. Deze tags zijn niet alleen in staat om exacte informatie te leveren over de locatie van producten en middelen; ze zijn ook in staat tot tweerichtingsverkeer, zodat er gecommuniceerd kan worden over de locatie, de beveiliging en de temperatuur van waardevolle of bederfelijke goederen als kostbare kunstwerken, elektronische onderdelen, geneesmiddelen, bloemen, vleesproducten en fruit. Indien nodig kan via de tags van Marconi bijvoorbeeld ook de klimaatbeheersing in de container geregeld worden. Marconi maakt optimaal gebruik van nieuwe technologieën als digitale certificaten en WAP om beveiligde informatie door te sluizen naar zijn klanten over de hele wereld.

Mark McGlade, een van de oprichters van InfoChain, legt uit: "Viewlocity speelt een belangrijke rol door de flexibele integratietechnologie te leveren die de relevante partijen waarschuwt indien zich een bepaalde situatie voordoet, of juist niet, waardoor bedrijven daar onmiddellijk op kunnen inspelen. Nergens anders ter wereld bestaat een dergelijk systeem; bedrijven hebben geen realtime overzicht over de bewegingen van goederen, vrachtwagens, containers of voorraden langs de totale supply chain. De software van Viewlocity verschaft de tot nu toe ontbrekende schakel die de connectiviteit van de supply chain volledig maakt." Een van de dingen die de informatiebureaus van Marconi InfoChain uniek maakt is dat, ongeacht wie de transporteur is, elk bedrijf dat goederen verzendt alles, van koopopdracht tot verzendopdracht, in de gaten kan houden en daarbij rekening kan houden met de daadwerkelijke fysieke locatie van de goederen. Luchtvaartmaatschappijen, reders, vervoersbedrijven voor transport via spoor en over de weg, logistieke bedrijven, opslag- en distributiebedrijven, banken en verzekeringsmaatschappijen - ze zijn allemaal geïnteresseerd in deze service. Een van de belangrijkste voordelen die het deelnemen aan het informatiebureau van Marconi InfoChain met zich meebrengt is de inperking van de enorme schade die elk jaar ontstaat door het verloren raken van goederen tijdens het transport. Naar verwachting gaat de service binnen drie maanden van start.

Greg Cronin, CEO van Viewlocity, voegde hieraan toe, "We zijn zeer verheugd dat wij Marconi kunnen voorzien van de mogelijkheden en infrastructuur voor berichtenverwerking ten behoeve van de knooppunten van het InfoChain-netwerk. Deze zullen in eerste instantie worden gevestigd in Atlanta, Verenigde Staten, en in Liverpool, Groot-Brittannië." Hij vervolgde, "Dankzij de unieke prestaties van Viewlocity om, ongeacht de gebruikte systemen, welke twee partners dan ook snel op afstand met elkaar in verbinding te stellen, kunnen de klanten van Marconi profiteren van de voordelen van InfoChain."

Profiel Marconi
Marconi plc houdt zich op wereldwijde schaal bezig met communicatie-, IT- en toepassingsdiensten. Het bedrijf heeft 45.000 werknemers over de hele wereld en klanten in meer dan 100 landen. Het is leverancier van de kerntechnologieën en -diensten voor het Internet. Marconi plc staat genoteerd aan de Beurs van Londen met als beurssymbool MNI. Het bedrijf houdt zich onder andere bezig met de ontwikkeling en levering van apparatuur en oplossingen voor communicatie- en datanetwerken aan telecombedrijven en ISP's (Internet Service Providers), en op de markt voor bedrijfsnetwerken aan bedrijven, overheids-, onderwijs- en nutsinstellingen. Marconi ontwikkelt geavanceerde elektronische en IT-toepassingen en levert deze over de hele wereld aan een breed scala van detailhandelaren, fabrikanten en andere bedrijven en instituten. Marconi InfoChain maakt deel uit van Marconi Data Systems Inc., dat een jaaromzet van meer dan $ 380 miljoen behaalt en leverancier is van hoogwaardige systemen voor digitale beeldverwerking, markering en codering en bedrijfsmatige oplossingen voor de supply chain. Meer informatie is te vinden op: www.marconi.com.

Profiel Viewlocity
Viewlocity levert wereldwijd de drie technologische lagen die essentieel zijn voor een succesvolle integratie van trading communities: het fundament voor business-to-business-integratie, het raamwerk voor een trading community en oplossingen voor de synchronisatie binnen supply chains. Het paradepaardje van het bedrijf is AMTrix, dat wereldwijd meer dan 3200 maal is geïnstalleerd en 750 handelspartners in staat stelt met elkaar te communiceren, ongeacht de gebruikte systemen, platforms, toepassingen of communicatieformaten. Met de algemeen inzetbare oplossingen van Viewlocity kunnen klanten optimaal gebruik blijven maken van hun bestaande technische middelen en met behulp van gestandaardiseerde XML-connectors ontstaat een open oplossing voor e-commerce. Viewlocity heeft wereldwijd dertien vestigingen. Het mondiale hoofdkwartier is gevestigd in Atlanta, Georgia, het Europese hoofdkantoor in Londen en het hoofdkantoor voor het Verre Oosten in Singapore. Viewlocity richt zich met name op de sectoren consumentenproducten, high-tech, (online) detailhandel en logistieke dienstverlening. Meer informatie is te vinden bij: www.viewlocity.com.
Neem voor meer informatie contact op met:
Text 100 BV Viewlocity
Winona Met Hans van de Kamp
Tel.: + 31 20 5304348 Tel.: + 31 418 576 090
Fax: + 31 20 5304331 Fax: + 31 418 576 099
E-mail: (winonam@text100.nl) E-mail: (hk@viewlocity.nl)