Politiebericht Friesland

Datum nieuwsfeit: 22-06-2000

Politiebericht Friesland: Friesland 22-06-2000 Politieberichten van 22 juni (07.00 - 13.00 uur)

Heerenveen: milieuvlucht
Tijdens het uitvoeren van een milieuvlucht boven de gemeente Heerenveen door de politie in begin april, trok de toestand op een bedrijfsterrein in Heerenveen vanuit de helikopter de aandacht van de politie. Op het terrein lagen vaten en tanks opgeslagen en leek het terrein wanordelijk. Van het bedrijfsterrein werden luchtfotos gemaakt. Door de politie is in samenwerking met ambtenaren van de gemeentelijke milieuafdeling een onderzoek ingesteld. Hierbij bleek dat het bedrijf door de gemeente diverse malen is aangeschreven om een milieuvergunning aan te vragen voor haar activiteiten. Het bedrijf reageerde hier tot nu toe niet op. Na onderzoek op het terrein door de politie en de gemeente bleek dat het bedrijf activiteiten uitvoerde, waarvoor een milieuvergunning verplicht is. Deze activiteiten bestonden onder andere uit opslag en aflevering van olieproducten en flessen propaangas. Ook was er een werkplaats voor houtbewerking op het terrein. Verder lagen er diverse afvalstoffen opgeslagen, waarvan de opslag in strijd zou zijn geweest met een milieuvergunning. Ook de brandweer van Heerenveen heeft geparticipeerd in het onderzoek. Deze adviseerde met het oog op verhoogd brandgevaar een olietank met spoed te verplaatsen naar een minder risicovolle plek. Voor het in werking hebben van een inrichting zonder milieuvergunning maakt de politie proces-verbaal op tegen een 54-jarige inwoner van het Heerenveen, die de activiteiten zelfstandig uitvoerde. Inmiddels is de man in overleg met de milieuafdeling van de gemeente Heerenveen om voor zijn activiteiten tot een vergunbare situatie te komen.
Sneek: vernieling spiegelruit
Afgelopen nacht is met een tegel een spiegelruit ingegooid bij een winkel aan de Oosterdijk. De schade bedraagt circa 2000 gulden. En 35-jarige inwoonster van Sneek heeft aangifte gedaan.
Grou: diefstal boot en motor
Afgelopen nacht is vanaf de Kerkstraat een rubberboot met buitenboordmotor ontvreemd. De waarde van de gestolen goederen wordt geraamd op 9000 gulden. Een 61-jarige inwoner van Grou heeft aangifte gedaan.

Bureau Voorlichting & PR, telefoon 058 - 880 8271