Reactie PvdA op rapport van de werkgroep Herculesramp

Datum nieuwsfeit: 22-06-2000
Partij van de Arbeid

Den Haag, 22 juni 2000

Eerste reactie van de PvdA-fractie op het

rapport van de werkgroep Herculesramp

De PvdA-fractie spreekt haar grote waardering uit voor het werk dat de werkgroep Herculesramp heeft verricht om de vele vragen en leemtes te inventariseren, te beoordelen en te rapporteren, die leefden na de ramp met het Herculestoestel op de vliegbasis Eindhoven op 15 juli 1996.

De PvdA-fractie stelt vast dat de werkgroep heeft geconstateerd dat er nog veel onduidelijkheden blijven bestaan over de toedracht en de nasleep van deze ramp. Daarom sluit de PvdA-fractie aan bij de conclusie van de werkgroep dat er een vervolgonderzoek, waarbij alle betrokkenen gehoord zouden moeten worden, nodig is om tot aanvullende waarheidsbevindingen te kunnen komen.

De PvdA-fractie realiseert zich dat met een nader onderzoek niet alle onduidelijkheden zullen worden weggenomen, maar meent dat met het horen van alle betrokkenen mogelijk meer vragen en leemtes opgelost en weggenomen kunnen worden dan nu het geval is.

Voor nadere informatie: Martin Zijlstra, 070 - 318 2794