Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

After the hype.com gaat voor volledig prestatieloon

Datum nieuwsfeit: 22-06-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
PERSBERICHT

After the hype.com gaat voor volledig prestatieloon

De internet nieuwssite After the hype.com voert een nieuwe vorm van prestatieloon in. Freelance-medewerkers krijgen voortaan een percentage van de reclameopbrengsten. Beloning door betaling per woord of uurtarieven zijn hiermee van de baan.

Een reclamebanner op een internetpagina kost de adverteerder gemiddeld 6 cent per vertoning. Van de netto-opbrengsten voor After the hype gaat een fors deel, meer dan de helft, naar de auteur die de inhoud van de bewuste pagina heeft verzorgd.

"Eigenlijk is dit de meest eerlijke beloningsmethode," vertelt financieel directeur Paul van der Kwast. "Als een verhaal veel bezoekers trekt, verdient een internetsite daar veel geld mee. Waarom zouden we dat niet delen met de auteur? Bij andere internetsites gaan alle reclame opbrengsten nog naar de beheerder van de site."

Op dit moment werkt After the hype.com met twee freelance columnisten: Dr. Ger Tillekens van de Rijksuniversiteit Groningen en Maarten Bollen, columnist en beginnend internetondernemer.

De site van After the hype.com is te vinden op:
www.afterthehype.com

Over After the hype.com:
After the hype.com is een nieuwssite die internetnieuws brengt voor de tweede generatie intenetter. Huidige internet nieuwssites als richten zich allemaal op de eerste generatie surfers, de mensen die al jaren op internet zitten en precies snappen wat een server of een doorklikratio is. After the hype richt zich juist op de groep die later internet heeft betreden, de groep die met grote opluchting de internet zeepbel zag knappen door toedoen van Nina Brink en de groep die alleen wil weten wat zij met internet kunnen doen, niet hoe het werkt.
Voor verder informatie,

Noot voor redacties

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie