Kamervragen over bedrijventerreinen

Tweede Kamer der Staten Generaal

vragen22.006 vragenformulier 22 juni 2000

2990012910

Vragen van de leden Voûte-Droste en Klein Molenkamp (beide VVD) aan de ministers van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer en van Economische Zaken over uitlatingen van de minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer over bedrijventerreinen. (Ingezonden 22 juni 2000)

1

Wat bedoelt de minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer met de uitspraak «Al die afschuwelijke bedrijventerreinen»? 1)

2

Om hoeveel arbeidsplaatsen gaat het op «die afschuwelijke bedrijventerreinen»?

3

Om hoeveel arbeidsplaatsen gaat het op alle bedrijventerreinen?

4

Hoe is het te verklaren dat de minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer zich ten opzichte van één sector zo negatief uitlaat, terwijl hij zelf stelt dat hij alle belangen met betrekking tot wonen, werken, recreëren en mobiliteit evenwichtig zal afwegen?

5

Op welke wijze wordt de werkgelegenheidsgroei gerealiseerd ten behoeve van de substantiële toename van de Nederlandse bevolking in de toekomst?

6

Mochten er onvoldoende bedrijventerreinen zijn in de toekomst, is de regering dan bevreesd dat er geen grote werkeloosheid ontstaat?

Radio-uitzending van zaterdag 17 juni jl., Tros Kamerbreed, Radio 1.

Tweede Kamer der Staten Generaal