BouwWereld/BatiMonde verhoogt kapitaal

Tel.: 011/85.80.50
Fax: 011/87.27.92

Heusden-Zolder, 22 juni 2000

BouwWereld/BatiMonde verhoogt kapitaal RUG neemt aanzienlijke participatie

Naar aanleiding van de recente kapitaalsverhoging (40 miljoen) van BouwWereld/BatiMonde nv heeft de RUG (de Regionale Uitgevers Groep) een aanzienlijke participatie (44 %) verworven in BouwWereld/BatiMonde, de internetsite voor de professionele en particuliere (ver)bouwer.

Hierdoor beschikt BouwWereld nu naast een technologische aandeelhouder (Ubizen) en naast een vennoot die instaat voor de bouwcontent van de site (De Witte & Co), nu ook over een bevoorrechte partner in de Belgische uitgeverssector. Ongetwijfeld zal dit de positie van BouwWereld, als iin van de meest bezochte bouwsites, nog versterken en een extra stimulans geven aan de verdere uitbouw van haar content, haar bezoekersaantal en haar advertentie-inkomsten.

Voor de RUG past deze participatie in haar strategie om het elektronisch informatieaanbod verder uit te bouwen. Dit in samenwerking met strategische partners die in de loop der jaren een degelijke knowhow en reputatie opgebouwd hebben in hun specifieke branche. De uitbouw van een digitaal immo- en woonplatform vormt wat dit betreft iin van de speerpunten van de RUG en hiervoor bleek BouwWereld de ideale partij te zijn.

De instap in BouwWereld vormt voor de RUG een unieke mogelijkheid om een brug te slaan tussen het woon- en immoluik van de krantengroep en de on line-content van BouwWereld. Dit resulteert onder meer in een verregaande samenwerking tussen de redacties van BouwWereld enerzijds en de redactie van Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen anderzijds.

Volgens Bart De Witte, afgevaardigd bestuurder van BouwWereld/BatiMonde zet BouwWereld hiermee een grote stap vooruit in de versteviging van haar leiderschapspositie als "di vortalsite (verticale portaal) van de Belgische bouwsector". Enige tijd geleden kwam BouwWereld nog in het nieuws door haar exclusieve samenwerking met ITT Promedia en met Microsoft Belgik. Door deze laatste samenwerking staat BouwWereld in voor de uitbouw van het bouwluik op msn.be, de portaalsite van Microsoft Belgik die meer dan 500.000 unieke bezoekers per maand telt.

BouwWereld/BatiMonde nv (www.bouwwereld.be) biedt actuele informatie aan in verband met de bouwsector, zowel voor de particuliere (ver)bouwer als voor de bouwprofessional. BouwWereld is sinds de oprichting in april 1998 uitgegroeid tot di "digitale bouwmarktplaats" waar alle relevante aspecten en actoren die betrokken zijn bij het bouwproces aan bod komen. Een groot gedeelte van de informatie verzorgt BouwWereld zelf; voor andere elementen werkt BouwWereld samen met derden die actief zijn in de bouwsector. Momenteel stelt de groep BouwWereld-Batimonde nv 21 mensen te werk.

www.bouwwereld.be

Voor meer info contacteer:
BouwWereld-BatiMonde nv
Hertenlaan 14