Resultaatherstel RSDB zet door

Datum nieuwsfeit: 22-06-2000

RESULTAATHERSTEL RSDB ZET DOOR

Tijdens een interne bijeenkomst heeft bestuursvoorzitter Hans de Jong zich positief uitgelaten over de resultaatontwikkeling binnen Roto Smeets De Boer.

Over de eerste helft van 2000 heeft het resultaatherstel zich doorgezet. De eerder uitgesproken verwachting van een tenminste gelijke winst per aandeel kan daardoor duidelijk naar boven worden bijgesteld.

Naast ruimte in de markt heeft met name verbeterde procesbeheersing bijgedragen in de resultaattoename.

De drie merken Roto Smeets, PlantijnCasparie en Media Partners dragen alle bij in deze ontwikkeling.

Tegelijkertijd werd bekend gemaakt dat Roto Smeets Deventer investeert in nieuwe perscapaciteit. Na vervanging van bestaande perscapaciteit leidt de investering in een 3.68 m brede pers voor Roto Smeets tot een capaciteitstoename van 5% in diepdruk. De technische uitvoering van de pers sluit aan op de succesvolle commerciële groeirichting van de lokatie in Deventer. Daarbij moet gedacht worden aan uitbouw van de positie in het tijdschriften / retail segment. Recent werd in dit segment een meerjarig contract afgesloten met de Zweedse krantenuitgever Expressen (Bonnier Groep) voor de wekelijkse produktie van de krantenbijlage "Leva och Bo".

Cijfers en toelichting zullen op 17 augustus 2000 worden gepubliceerd.

Hilversum, 22 juni 2000

ROTO SMEETS DE BOER NV
Raad van Bestuur

Voor meer informatie:
L. van Gelder RSDB Holding 035 6238 611
www.RSDB.com

Roto Smeets De Boer is een beursgenoteerde onderneming met een jaaromzet van EUR 700 mln en 4.200 medewerkers. Het is een organisatie van dienstverlenende ondernemingen die door het vervaardigen van gedrukte en multimediale producties meer toegevoegde waarde in het communicatieproces van haar doelgroep wil creëren. Deze ondernemingen zijn op productieniveau ondergebracht in 3 merken: Roto Smeets (internationale massa-consumenteninformatie), met vestigingen in 7 landen in Noordwest Europa, PlantijnCasparie (multimediale business-to-business activiteiten) en Media Partners (internationale publishing services).