Abvakabo FNV: Conferentie Grondrechten, hart van Europa

Datum nieuwsfeit: 23-06-2000
ABVAKABO FNV

Conferentie Grondrechten; het hart van Europa (8 juni)

Vrijheid van meningsuiting, uitbanning van discriminatie, recht op een bestaansminimum. Drie voorbeelden van grondrechten die voor alle burgers moeten gelden. Grondrechten worden door de meeste Europese landen gerespecteerd. De Europese Unie echter kent nog steeds geen handvest waarin de rechten van haar burgers zijn vastgelegd. Hierin moet verandering komen.

Op 27 maart jongstleden vond in Brussel de start plaats van een campagne ter bevordering van een maatschappelijk debat over het Handvest grondrechten door het Europees Verbond van Vakverenigingen en het Platform van Sociale NGOs.
In het kader ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen